Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11765
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorHalenko, Yuliia-
dc.contributor.authorKazlauskas, Joris-
dc.contributor.authorГаленко, Юлія-
dc.contributor.authorКазлаускас, Йоріс-
dc.date.accessioned2023-10-27T12:06:22Z-
dc.date.available2023-10-27T12:06:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationHalenko Yu. Teaching a Native Language as a Foreign one: Methods, Approaches and Experience of Ukraine and the Republic of Lithunia / Yu. Halenko, J. Kazlauskas // Philosophy, Economics and Law Review. – 2023. - Volume 3, no. 1. – P. 70-80uk_UA
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31733/2786-491X-2023-1-70-80-
dc.identifier.urihttps://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11765-
dc.description.abstractThis article studies different peculiarities of teaching native languages as foreign ones while working with foreign students. The research was performed by survey among the teachers of the discipline "Ukrainian as a Foreign Language" at Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs, studying works by Ukrainian authors in the corresponding topic and watching methods of teaching Lithuanian language applied by teachers from Vytautas Magnus University (Kaunas, Republic of Lithuania) during the intensive Lithuanian language course undergone by the article author. In terms of the research conducted the most popular and efficient methods and approaches to teaching Ukrainian as a foreign language at higher educational institutions of Ukraine were summarized and described. In his turn, my coauthor described the methods and principles of teaching Lithuanian language at the largest and oldest university of Lithuania Vytauto Didžiojo universiteto reflecting nationwide approach to teaching a native language working with foreign students. Besides, the article considers development perspectives in teaching native languages as foreign ones both in Ukraine and worldwide in the upcoming decades due to the intensification of education internationalization, raise of interest towards national cultures of other countries, the tendency of preserving local culture and traditions in terms of the parallel globalization as well as actual internal and external processes. The article suggests encountering changes in global and local tendencies of teaching national languages and transformation of the national self-awareness in countries forced to follow stranger’s culture and speak the stranger’s language within a particular historical period. Moreover, the statuses of national languages as well as minor languages in a number of countries are undergoing active changes, which are directly connected with choosing a language of studies and teaching at the national level. Requirements to study at a national language must be respected by international students, who choose another country to receive higher education abroad. Considering this, teachers of all disciplines without any exceptions should start introducing English language aspect in delivering specialized disciplines in parallel to teaching their subjects in Ukrainian language. Simultaneously, Ukrainian language teachers, who want to work with foreign students, shall review their personal approach to teaching with the aim of enhancing available methods and active application of efficient approaches at delivering "Ukrainian as a Foreign Language" discipline to be able to work with international students. У цій статті досліджено різні аспекти особливостей викладання рідної мови як іноземної під час роботи з іноземними студентами. Дослідження проводилося методом опитування викладачів дисципліни «Українська мова як іноземна» Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, через вивчення праць українських авторів з відповідної теми та за допомогою спостереження за методиками викладання литовської мови іноземцям викладачами Університету Вітаутаса Великого (м. Каунас, Литва) під час проходження інтенсивного курсу вивчення литовської мови автором статті. В рамках проведеного дослідження були узагальнені та описані найпопулярніші та найдієвіші методи і підходи до викладання української мови як іноземної у вищих навчальних закладах України. В свою чергу, мій співавтор описав методики та принципи викладання литовської мови в найбільшому та найстарішому університеті Литви «Vytauto Didžiojo universiteto», що відображає загальнонаціональний підхід до викладання рідної мови іноземцям. Крім цього, у статті розглянуто перспективи розвитку сфери викладання рідних мов як іноземних в Україні та світі в найближчі десятиліття у зв’язку з інтенсифікацією процесу інтернаціоналізації освіти, зростом зацікавленості національними культурами інших країн, тенденцією до збереження власної культури та традицій в рамках паралельної глобалізації світу, а також актуальними внутрішніми та зовнішніми процесами. У статті запропоновано звернути увагу на зміни у глобальних та локальних тенденціях світу до вивчення національних мов та трансформації національної свідомості у країнах, в яких протягом певного історичного періоду нав’язувалася чужа культура та чужа мова. Крім цього, відбуваються активні зміни статусів національних мов та мов меншин у ряді країн, що напряму пов’язано у виборі мови навчання та викладання на національному рівні. Вимоги до навчання державною мовою прямо стосуються також і іноземців, які обирають ту чи іншу країну для отримання вищої освіти. У зв’язку з цим викладачам всіх дисциплін без виключення необхідно починати вводити англомовний аспект у викладання профільних дисциплін паралельно із викладанням свого предмету українською мовою. В цей же час викладачам української мови, які бажають працювати з іноземцями, необхідно передивитися свій особистий підхід до викладання з метою покращення наявних методик та активного використання дієвих методів роботи з іноземцями в межах дисципліни «Українська мова як іноземна».uk_UA
dc.language.isoen_USuk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.subjectforeign languageuk_UA
dc.subjectnative languageuk_UA
dc.subjectUkrainian as a foreign languageuk_UA
dc.subjectmethods of teachinguk_UA
dc.subjectapproaches to teachinguk_UA
dc.subjectnational language statusuk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectрідна моваuk_UA
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk_UA
dc.subjectметодики викладанняuk_UA
dc.subjectпідходи до викладанняuk_UA
dc.subjectстатус національної мовиuk_UA
dc.titleTeaching a Native Language as a Foreign one: Methods, Approaches and Experience of Ukraine and the Republic of Lithuniauk_UA
dc.title.alternativeНавчання рідної мови як іноземної: методика, підходи та досвід України та Литовської республікиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Philosophy, Economics and Law Review. - 2023. - Volume 3, no. 1
Галенко Юлія Петрівна
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ мп

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
8.pdf406,2 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.