00 DSpace/Manakin Repository

Наслідки впливу пандемії на якість освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Грибан, Віталій
dc.contributor.author Мельніков, Володимир
dc.contributor.author Hryban, Vitaliy
dc.contributor.author Melnikov, Volodymyr
dc.date.accessioned 2024-01-29T12:42:00Z
dc.date.available 2024-01-29T12:42:00Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Грибан В. Наслідки впливу пандемії на якість освіти / В. Грибан, В. Мельніков // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2023. - № 3 (124). – С. 271-276 uk_UA
dc.identifier.uri https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-3-271-276
dc.identifier.uri https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12126
dc.description.abstract У статті розглянуто питання, що стосуються освіти в умовах пандемії. Зазначено, що перехід на новий формат навчання позначився на якості освітньої підготовки. Виконано оцінку категорій пізнання у двох реальностях, що підтвердилоа зниження якості освіти. Водночас вказано, що збільшення частки онлайн-навчання – це реалії сучасності. Фактично, в Україні немає інформації, яка дозволила б розробляти комплексні заходи роботи з негативними наслідками пандемії для освіти. Так само немає виваженої оцінки готовності освітньої сфери до переходу на дистанційний формат, зокрема технічного забезпечення навчального процесу та навичок використання нових інструментів цифрової освіти. The article discusses issues related to education in the context of a pandemic. It has been noted that the transition to a new training format affected the quality of educational training. The assessment of the categories of knowledge in two realities was carried out, which confirmed the decrease in the quality of education. At the same time, it is indicated that the increase in the share of online education is a reality of modern times. On the other hand, the pandemic contributed to the development of the educational sector, in particular, distance learning motivated teachers to improve their professional skills, effectively introduce the testing method into the educational process, and the heads of educational institutions gained experience in creating safe sanitary and hygienic conditions in the educational process. In fact, there is no information in Ukraine that would allow for the development of comprehensive measures to deal with the negative consequences of the pandemic for education. Likewise, there is no balanced assessment of the educational sphere's readiness for the transition to a distance format, in particular the technical support of the educational process and the skills of using new digital education tools. Based on the analysis, the authors proposed the following: 1) to provide compensation for possible losses in educational results due to the pandemic, and currently also due to military actions, and to identify those seeking secondary and higher education who are most in need of additional actions and assistance to close the gaps in education; 2) to create a fund to compensate for losses in education due to the pandemic and military actions for seekers who need it, in particular to finance additional classes for them; 3) to expand the national electronic educational platform, make it the main platform for distance and mixed learning tools that can be used by all participants in the educational process (cities and villages); 4) to pay attention to scientific and methodical research on the problems of distance and mixed learning in non-traditional conditions; 5) to carry out a selection of the necessary educational literature that can be used during distance and mixed learning: electronic textbooks, manuals, as well as educational applications. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject пандемія uk_UA
dc.subject якість освіти uk_UA
dc.subject інформаційні технології uk_UA
dc.subject оптимум uk_UA
dc.subject песимум uk_UA
dc.subject pandemic uk_UA
dc.subject quality of education uk_UA
dc.subject categories of knowledge uk_UA
dc.subject information technologies uk_UA
dc.subject optimum uk_UA
dc.subject pessimum uk_UA
dc.title Наслідки впливу пандемії на якість освіти uk_UA
dc.title.alternative Consequences of pandemic impact on education quality uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу