Короткий опис(реферат):
У статті розглянуто деякі питання оптимізації правових засад формування та
функціонування державних реєстрів. Актуальність питання пояснюється наявними недоліками у
цій сфері, що не дають змоги надавати якісні адміністративні послуги громадянам та юридичним
особам, зробити систему державних реєстрів ефективною економічно та функціонально.
Державні реєстри розглядаються як системне утворення. У зв’язку з цим, першочерговим
постає питання наявності загальних правових підходів щодо формування та функціонування
державних реєстрів. На сьогодні відсутній окремий нормативний документ, що би визначив
основоположні правові засади, єдиний термінологічний апарат, єдині вимоги до формування та
функціонування державних реєстрів, зокрема, і основні критерії та підходи щодо класифікації
державних реєстрів. Наразі нагальність питання класифікації державних реєстрів має економічний
підтекст. Відтак, на сьогодні існує більше 350 електронних державних реєстрів, держателями яких
виступають більше 80 органів державної влади. Така велика кількість державних реєстрів веде в
умовах обмеженого державного фінансування до розпорошення бюджетних коштів,
неефективного фінансування.
Oднією з головних цілей оптимізації правових засад формування і функціонування
державних реєстрів на сьогодні є створення такої системи державних реєстрів, яка б забезпечувала
виконання норм статті 9 Закону України «Про адміністративні послуги», а саме: держава не
повинна вимагати у фізичної особи та юридичної особи повторно інформацію, якою вона вже
володіє, а між державними органами має переміщатися інформація, а не фізичні особи чи
представники юридичних осіб. Розглянуто деякі основні напрямки діяльності у цій сфері, зокрема
забезпечення електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, вирішення
питання забезпечення ефективного доступу до матеріалів, що містяться в державних реєстрах,
усунення дублювання інформації в різних державних реєстрах, нормативного урегулювання
діяльності посадових осіб, які займаються формуванням і веденням державних реєстрів, щодо
використання інформації інших державних реєстрів з урахуванням правового статусу інформації,
що в них міститься, удосконалення програмного забезпечення та засобів захисту інформації. The article discusses some issues of optimizing the legal basis
for the formation and functioning of state registers. The urgency of the issue is explained by existing
shortcomings in this area, which do not allow providing high-quality administrative services to citizens
and legal entities, making the system of state registers economically and functionally efficient.
State registers are considered as a systemic formation. In this regard, the issue of the availability
of general legal approaches to the formation and functioning of state registers is of primary importance.
Currently, there is no separate normative document that would define the basic legal principles, a single
terminological apparatus, single requirements for the formation and functioning of state registers, in
particular, and and basic criteria and approaches for classification of state registers. Currently, the
urgency of the issue of classification of state registers has an economic implication. So, today there are
more than 350 electronic state registers, which are held by more than 80 state authorities. Such a large
number of state registers leads, in conditions of limited state funding, to dispersion of budget funds,
ineffective funding.
One of the main goals of optimizing the legal basis for the formation and functioning of state
registers today is the creation of such a system of state registers that would ensure the implementation of
the provisions of Article 9 of the Law of Ukraine "On Administrative Services", namely: the state should
not demand from individuals and legal entities repeatedly information that it already possesses, and
information should move between state bodies, not individuals or representatives of legal entities. Some
main areas of activity in this area are considered, in particular, ensuring electronic interaction of state
electronic information resources, solving the issue of ensuring effective access to materials contained in
state registers, eliminating duplication of information in different state registers, regulatory regulation of
the activities of officials engaged in the formation and maintenance of state registers, regarding the use of
information of others state registers, taking into account the legal status of the information contained in
them, improvement of software and means of information protection.