00 DSpace/Manakin Repository

Досвід використання інноваційних методів у викладанні курсу загальної соціології у юридичному ВНЗ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Підлісний, М.М.
dc.contributor.author Pidlisnyi, M.M.
dc.date.accessioned 2018-02-15T12:46:40Z
dc.date.available 2018-02-15T12:46:40Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Підлісний М.М. Досвід використання інноваційних методів у викладанні курсу загальної соціології у юридичному ВНЗ / М.М. Підлісний // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2016. – № 4 (84). – С. 23-31 uk_UA
dc.identifier.other УДК 378+316
dc.identifier.uri http://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/588
dc.description.abstract Проаналізовано практичні форми і методи інноваційних технологій в загальному курсі соціології. Виявлено найбільш ефективні прийоми використання їх на семінарських заняттях. Розглянуто прийоми, що вироблені сумісно з курсантами. uk_UA
dc.description.abstract The author has аnalyzed practical forms and methods of innovative technologies in the General course of sociology. The most effective use of their seminars. Discusses techniques, developed jointly with students. The students in their feedback, express the pleasure of active forms of employment. In their opinion, this form of training allows, first, to better understand and grasp the educational material. Second, to understand themselves in relationship with the environment. Thirdly, to solve personal problems. These results are different, but in reality they are interrelated. The purpose of education is to shape the knowledge is in the form of transfer of samples and the development of the necessary information. The purpose of education is to shape the ability of the student to demonstrate their knowledge in the form of skills to design new ways to solve a particular task given the rapidly changing situation. Teaching sociology is an ongoing process the effective use of traditional forms and techniques and the simultaneous development of innovative technologies. The purpose of teaching the discipline of sociology is, first, the development of the methods and practice of active learning in sociology, secondly, the need to consolidate and disseminate the experience gained in the social sphere, and thirdly, to organize seminars and conferences devoted to the methodological aspects of teaching sociological disciplines, fourthly, to conduct workshops, attract future lawyers to the development of a technique of interactive learning, fifth, to effectively use the experience gained in educational practice of foreign and domestic high schools.
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject інноваційні технології uk_UA
dc.subject семінарські заняття uk_UA
dc.subject прийоми і методи uk_UA
dc.subject innovative technologies uk_UA
dc.subject seminars uk_UA
dc.subject tools and techniques uk_UA
dc.subject experience uk_UA
dc.subject educational practice uk_UA
dc.title Досвід використання інноваційних методів у викладанні курсу загальної соціології у юридичному ВНЗ uk_UA
dc.title.alternative Experience of the use of innovative methods of general sociology course in law university uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу