00 DSpace/Manakin Repository

Нормативно-правові акти України як засіб забезпечення ефективного функціонування механізму реалізації гендерної рівності в Україні

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Резворович, К.Р.
dc.contributor.author Rezvorovych, K.
dc.date.accessioned 2021-10-18T14:02:22Z
dc.date.available 2021-10-18T14:02:22Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Резворович К. Р. Нормативно-правові акти України як засіб забезпечення ефективного функціонування механізму реалізації гендерної рівності в Україні / К. Р. Резворович // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 2 (111). – С. 125-130 uk_UA
dc.identifier.other УДК 342.7
dc.identifier.uri http://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/6837
dc.description The article formulates the definition of gender equality mechanism as a system of ways and means which provide equal conditions and opportunities for the exercise of equal human rights in all spheres of life without restrictions or privileges on the grounds of sex. It is revealed that the structure of such a mechanism consists of means and methods. Ways to ensure the effective functioning of the mechanism for ensuring gender equality include: law-making, examination and monitoring of regulations to comply with anti-segregation requirements, the ability to submit applications, petitions, complaints, etc. on discrimination against public authorities, as well as monitoring of their activities in the context of its effectiveness and legality, material and moral support of motherhood and childhood, other special measures, in particular protection of labour and women’s health. The means to ensure the effective functioning of gender equality mechanism are regulations, guidelines, explanatory seminars, training on ways to overcome the imbalance in gender issues. The article reveals the shortcomings of regulations. It was found that not all acts are adopted on time, some of them are outdated. The substantive shortcomings of the legal acts are analysed, in particular inconsistency of legislative mandates. It is proposed to amend Article 12 of the Law of Ukraine “On Pension Provision” and set the retirement age for men and women at 55 and seniority of at least 25 years. It is stated that the Law of Ukraine “On Political Parties of Ukraine” should set the quota for the representation of women in political parties at 40 %. The reasonability of adopting a legislative mandate is substantiated, which would provide for the need for 30 % representation of women in competitions for positions in public authorities uk_UA
dc.description.abstract Сформульовано визначення поняття механізму реалізації гендерної рівності як системи способів та засобів, за допомогою яких забезпечуються рівні умови та можливості для реалізації рівних прав людини в усіх сферах життєдіяльності без обмежень чи привілеїв за ознакою статі. Виявлено, що структура такого механізму складається із засобів та способів. До способів забезпечення ефективного функціонування механізму реалізації гендерної рівності належать: правотворчість, експертиза та моніторинг нормативно-правових актів на дотримання антисегрегаційних вимог, можливість подання заяви, клопотання, скарги та ін. щодо дискримінації до органів державної влади, а також спостереження за їх діяльністю у контексті її ефективності та законності, матеріальна і моральна підтримка материнства і дитинства, інші спеціальні заходи, зокрема щодо охорони праці і здоров’я жінок. Засобами забезпечення ефективного функціонування механізму реалізації гендерної рівності є нормативно-правові акти, методичні рекомендації, роз’яснювальні семінари, навчання щодо шляхів подолання дисбалансу у гендерних питаннях. У статті виявлені недоліки нормативно-правових актів. З’ясовано, що не всі акти приймаються вчасно, деякі з них є застарілими. Проаналізовані змістовні недоліки нормативно-правових актів, зокрема неузгодженість нормативно-правових приписів. Запропоновано внести зміни у ст. 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та встановити пенсійний вік для чоловіка та жінки на рівні 55 років і стажу не менше 25 років. Вказано про необхідність у Законі України «Про політичні партії України» встановити квоту для представництва жінок у політичних партіях на рівні 40 %. Обґрунтована доцільність прийняття нормативно-правового припису, у якому була б передбачена необхідність 30 % представництва жіночої статі у конкурсах на посаду в органи державної влади. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.relation.ispartofseries DOI 10.31733/2078-3566-2021-2-125-130;
dc.subject гендерна рівність uk_UA
dc.subject рівні права жінок і чоловіків uk_UA
dc.subject дискримінація uk_UA
dc.subject механізм реалізації гендерної рівності uk_UA
dc.subject нормативно-правові акти uk_UA
dc.subject gender equality uk_UA
dc.subject equal rights of women and men uk_UA
dc.subject discrimination uk_UA
dc.subject mechanism of realization of gender equality uk_UA
dc.subject legal acts uk_UA
dc.title Нормативно-правові акти України як засіб забезпечення ефективного функціонування механізму реалізації гендерної рівності в Україні uk_UA
dc.title.alternative Regulatory legal acts of ukraine as a means of ensuring effective functioning of the mechanism of gender equality implementation in Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу