DSpace Repository

The modern methods of first aid (premedical care) teaching in the police institutions

Show simple item record

dc.contributor.author Mysliva, O.
dc.contributor.author Nykyforova, O.
dc.contributor.author Kuntsevych, I.
dc.contributor.author Мислива, О.
dc.contributor.author Никифорова, О.
dc.contributor.author Кунцевич, Ю.
dc.date.accessioned 2022-04-25T19:49:43Z
dc.date.available 2022-04-25T19:49:43Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Mysliva O. The modern methods of first aid (premedical care) teaching in the police institutions / O. Mysliva, O. Nykyforova, I. Kuntsevych // Philosophy, Economics and Law Review. - 2021. - Volume 1, no. 2. – С. 219-231 uk_UA
dc.identifier.uri https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/8219
dc.description Важливо забезпечити майбутнім поліцейським (курсантам) умови для отримання стійких навичок автоматичного виконання маніпуляцій з надання домедичної допомоги та розуміння тих процесів, які будуть при цьому відбуватися в організмі постраждалого. При цьому ці знання та навички обовʼязково повинні спиратись на усвідомлення ризику опинитись в екстремальних умовах, зокрема, так званого “вогневого” контакту з правопорушником. Авторами обговорюються можливості та практичне значення використання інтерактивних форм навчання, а основна увага приділяється вивченню позитивного впливу ситуативних рольових ігор на забезпечення тренувань з домедичної підготовки в контексті їх практичного впровадження під час навчання поліції у закладах освіти зі специфічними умовами навчання. Для оцінки ефективності різних педагогічних підходів до викладання домедичної підготовки для майбутніх поліцейських автори визначили 3 моделі проведення практичних занять: із застосуванням ситуаційних завдань без наближення до реальних умов професійної діяльності, ситуаційні завдання з елементами рольових ігор та кейсів за умов стресу, лише демонстрація курсантам практичних навичок з елементами їх відпрацювання. При цьому оцінювалась успішність складання іспиту курсантами. На думку авторів, для розвитку базових практичних навичок з домедичної підготовки курсантів, необхідних для майбутньої професійної діяльності, а також створення передумов психологічної готовності до впровадження в реальну практику освоєних умінь і навичок викладачам слід цілеспрямовано впроваджувати активні та інтерактивні форми і технології проведення занять: ігри, тренінги, сценарії, креативні техніки тощо. uk_UA
dc.description.abstract The article discusses the possibilities and practical importance of using interactive forms of training, and the main attention is paid to the study of the positive impact of situational roleplaying games on the provision of pre-medic training in the context of their practical implementation during police training in appropriate institutions with specific training conditions. The authors believe that is very important to grant future police officers (cadets) with conditions for gaining stable skills of automatic manipulation when giving premedical care and ensure their understanding of the processes that will occur in the victimʼs body. However, this knowledge and skills must be based on awareness of the risk of being in extreme conditions. To assess the efficiency of different pedagogical approaches to teaching premedical training to future police officers, the authors identify 3 models of practical training: using situational tasks without approaching the real conditions of professional activity, situational tasks with the elements of role-playing games and cases under stressful conditions, only studentsʼ demonstration of their practical skills with the elements of practice. The success of the cadets in the exam was evaluated. The authors consider it appropriate that in premedical training of cadets for the development of basic practical skills, which are required for future professional activity, as well as for the creation of prerequisites for psychological readiness to implement in practice these skills and abilities, teachers should purposefully use active and interactive forms and technologies. uk_UA
dc.language.iso en_US uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.relation.ispartofseries DOI :10.31733/2786-491X-2021-2-219-231;
dc.subject interactive methods of training uk_UA
dc.subject active methods of training uk_UA
dc.subject case-study method uk_UA
dc.subject situational role-playing games uk_UA
dc.subject game methods of training uk_UA
dc.subject participants of interaction uk_UA
dc.subject instructor uk_UA
dc.subject teacher uk_UA
dc.subject інтерактивні методи навчання uk_UA
dc.subject активні методи навчання uk_UA
dc.subject кейс-метод uk_UA
dc.subject ситуативні рольові ігри uk_UA
dc.subject ігрові методи навчання uk_UA
dc.subject учасники взаємодії uk_UA
dc.subject інструктор uk_UA
dc.subject викладач uk_UA
dc.title The modern methods of first aid (premedical care) teaching in the police institutions uk_UA
dc.title.alternative Сучасна методика викладання першої (домедичної) підготовки у поліцейських закладах освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics