dc.contributor.author |
Synytsina, Yu.
|
|
dc.contributor.author |
Abramov, S.
|
|
dc.contributor.author |
Manole, A.
|
|
dc.contributor.author |
Синиціна, Ю.
|
|
dc.contributor.author |
Абрамов, С.
|
|
dc.contributor.author |
Маноле, О.
|
|
dc.date.accessioned |
2022-12-21T14:00:12Z |
|
dc.date.available |
2022-12-21T14:00:12Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Synytsina Yu. Іmproving the information system of the enterprise through the use of neural networks / Yu. Synytsina, S. Abramov, A. Manole // Philosophy, Economics and Law Review. – 2022. – Volume 2, no. 1. – Р. 127-138 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/10350 |
|
dc.description |
У статті проведено дослідження використання нейронних мереж у
інтелектуальній системі підтримки прийняття рішень на підприємстві та сформульовано
модель аналізу, а також дослідження можливостей нейромережевих методів
прогнозування в інтелектуальній системі підтримки прийняття рішень у процесі
управління підприємством. Запропоновано розглянути практичні аспекти застосування
нейронних мереж (НС) у маркетинговій інформаційній системі (МІС) підприємства.
Метою дослідження є удосконалення інформаційної системи підприємства шляхом
впровадження інтелектуальної системи підтримки прийняття рішень (IDSS) з
використанням нейронної мережі та врахуванням її можливостей у прогнозуванні стану
маркетингового середовища. За результатами дослідження розроблено рекомендації
щодо використання такої вдосконаленої системи та проведено випробування за трьома
напрямками. Перший напрям – прогнозування показників макросередовища компанії як
основного фактора маркетингового середовища шляхом розробки відповідної
математичної моделі, з метою реалізації відповідних стратегій виходу на зовнішні
ринки. Другий напрямок – використання НН при прогнозуванні стану елементів
внутрішнього середовища підприємства, наприклад, підприємства, що надає інженерні
послуги. Третій напрямок апробації довів ефективність застосування НН для прогнозу
макроекономічних показників.
Отже, запропонована підсистема аналізу та прогнозування на основі ІСС з
використанням НН дозволить прогнозувати показники маркетингового середовища
підприємства. На цій основі керівники зможуть приймати виважені рішення на основі
інформаційної основи, адекватних дій, кваліфікованого виконання і, як наслідок,
забезпечити успіх всього підприємства. Специфіка IDSS із запропонованою в
дослідженні нейронною мережею полягає в тому, що підтримка прийняття рішень з
різних функціональних областей підприємства підтримується на основі прогнозних
результатів, отриманих за допомогою нейронних мереж. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
It is offered to consider practical aspects of application of neural networks
(NN) in the marketing information system (MIS) of the enterprise. The aim of the research is
to improve the information system of the enterprise by introducing an intellectual decision
support system (IDSS) with the use of the neural network and considering its capabilities in
forecasting the state of the marketing environment. As a result of the study,
recommendations for the use of such an improved system have been developed and testing
has been carried out in three directions. The first direction is the forecasting of the indicators
of the macro environment of the company as the main factor of the marketing environment,
by developing an appropriate mathematical model, in order to implement appropriate exit
strategies for external markets. The second direction is the use of NN in forecasting the state
of the elements of the internal environment of the enterprise, for example, an enterprise
providing engineering services. The third direction the approbation proved the effectiveness
of the application of NN for the forecast of macroeconomic indicators.
Consequently, the proposed subsystem of analysis and forecasting on the basis of the
IDSS with the use of NN will enable to predict the indicators of the marketing environment of
the enterprise. On this basis, managers will be able to make informed decisions based on the
information foundation, adequate actions, skilled performance and, as a result, to ensure the
success of the entire enterprise.
The specificity of the IDSS with the neural network proposed in the study is that
decision support from different functional areas of the enterprise is supported on the basis of predictive results obtained through neural networks. The development of the proposed method
is due to the need for training artificial neural networks for intelligent decision support
systems, in order to process more information. |
uk_UA |
dc.language.iso |
en |
uk_UA |
dc.publisher |
ДДУВС |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
DOI: 10.31733/2786-491X-2022-1-127-138; |
|
dc.subject |
marketing environment |
uk_UA |
dc.subject |
information system |
uk_UA |
dc.subject |
neural network |
uk_UA |
dc.subject |
decision making |
uk_UA |
dc.subject |
forecasting |
uk_UA |
dc.subject |
маркетингове середовище |
uk_UA |
dc.subject |
інформаційна система |
uk_UA |
dc.subject |
нейронна мережа |
uk_UA |
dc.subject |
прийняття рішень |
uk_UA |
dc.subject |
прогнозування |
uk_UA |
dc.title |
Іmproving the information system of the enterprise through the use of neural networks |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Удосконалення інформаційної системи підприємства шляхом використання нейромережі |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |