Короткий опис(реферат):
Today’s extremely difficult conditions dictate their own behavior and the
survival of business in any field. The situation in tourism business has become the most
difficult. Therefore, there is an urgent need to find new alternatives to existence and
development. Quite a lot of studies, both foreign and domestic, are devoted to the analysis of
the needs of a modern tourist and the search for new trends in the tourism industry to meet
them. However, they do not cover all external factors that may affect the specifics and development of tourism, in particular those related to military actions, which take place in
Ukraine.
The authors in their study emphasize the essential need for digital transformations and
the development of digital culture. Since digitalization is the fastest way to detect, respond to
and adapt to internal and external changes.
The authors propose the stages of tourism industry development, which show the
changing preferences of tourists over the past 20 years, provide existing major types of
tourism, the current global trends are considered in detail, which appeared due to growing
individual consumer needs and the COVID-19 pandemic. There is also a list of future types of
transformation of tourists, the emergence of which is designed for the period up to 2030. These
types take into account almost all the preferences, needs and goals of consumers of tourist
services.
The authors also proposed a new type of tourism, based on military actions in Ukraine
and their consequences, which may become a future trend of the tourism industry. The
emergence of new destinations and the use of global trends is another additional opportunity to
attract new consumers to the tourism business and earn extra income through the introduction
of new types, new tours, visiting special places and a whole range of the best quality services.
Суть розробки, основні результати:
Сьогоденні надзвичайно складні умови диктують власні привила
поведінки та виживання бізнесу будь-якої сфери. Туристичний бізнес опинився чи не в
найскрутнішому становищі. Тому виникла гостра необхідність пошуку нових альтернатив
існування та розвитку. Досить багато праць, як закордонних, так і вітчизняних, присвячено
аналізу потреб сучасного туриста та пошуку нових трендів туристичної індустрії задля їх
задоволення. Проте вони не охоплюють абсолютно всі зовнішні фактори, що можуть
впливати на специфіку та розвиток туризму, зокрема ті, що пов’язані з військовими діями,
які відбуваються в Україні.
Автори в своїй роботі наголошують на суттєвій необхідності цифрових
трансформацій та розвитку цифрової культури. Оскільки цифровізація – це найшвидший
спосіб виявлення, реагування та адаптації до внутрішніх й зовнішніх змін.
В статті авторами запропоновано етапи розвитку туристичної індустрії, які
показують зміну вподобань туристів на протязі останніх 20 років, надані існуючі основні
види туризму, детально представлені сучасні світові тенденції, появу яких спонукала
постійно зростаюча індивідуальна потреба споживачів та пандемія COVID-19. А також
наведено перелік майбутніх типів трансформації туристів, поява яких розрахована на
період до 2030 року. Такі типи враховують майже всі вподобання, потреби та цілі
споживачів туристичних послуг
Також авторами запропоновано новий вид туризму, в основі якого лежать військові
дії в Україні та їх наслідки, який може стати майбутнім трендом туристичної індустрії.
Поява нових напрямків та використання світових трендів, це ще одна додаткова
можливість привабити нових споживачів туристичних послуг та отримати додатковий
дохід за рахунок впровадження нових видів, нових турів, відвідування особливих міст та
всього спектру послуг найкращої якості.