Короткий опис(реферат):
У статті розкрито зміст і структуру Концепції реалізації студентоцентрованого підходу
організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. Розроблена Концепція враховує фактори
воєнного стану, які негативно впливають на функціонування закладів вищої освіти. Засадами
розробки Концепції визначені фундаментальні принципи: безпековість освітнього процесу,
використання здоров’я зберігаючих технологій, подолання негативних психоемоційних станів,
підвищення відповідальності та автономії студента, інтенсифікації навчальної діяльності,
укроїноцентричність освіти. Концепція є формою педагогічного проєктування моделі
студентоцентрованого педагогічного процесу професійного становлення та розвитку здобувачів
вищої освіти, побудованого на суб’єкт – суб’єктній взаємодії усіх учасників освітнього процесу,
стейкхолдерів. Практичне призначення Концепції передбачає підготовку нового покоління,
здатного будувати людиноцентристську державу, відродити національний дух українського права,
культуру, бути активним учасником процесу інтеграції України в європейське та євроатлантична
співтовариство. Механізм розробки та впровадження Концепції ґрунтується на тривимірній
системі соціальних координат «людина», «суспільство», «держава». Тріада соціальних пріоритетів
у зазначеній ієрархії трансформує людиноцентризм у студентоцентризм.
Суть розробки, основні результати:
The article reveals the content and structure of implementing a student-centred approach to the
organisation of the educational process under martial law. The developed Concept considers the factors of
martial law, which negatively affect the functioning of higher education institutions. The fundamental
principles of the development of the Concept are determined: the safety of the educational process, the
use of health-preserving technologies, overcoming negative psycho-emotional states, increasing the
responsibility and autonomy of the student, intensification of educational activities, and Ukrainiancentricity of education. A concept is a form of pedagogical design of a model of a student-centred
pedagogical process of professional formation and development of students of higher education, built on
the subject-subject interaction of all participants in the educational process and stakeholders. The
practical purpose of the Concept involves training a new generation capable of producing a peoplecentred state, reviving the national spirit of Ukrainian law and culture, and being an active participant in
Ukraine’s integration into the European and Euro-Atlantic community. The mechanism of development
and implementation of the Concept is based on the three-dimensional system of social coordinates
«person», «society», and «state». The triad of social priorities in the specified hierarchy transforms
people-centrism into student-centrism.