Короткий опис(реферат):
Зміна педагогічних парадигм в умовах цифровізації суспільства
передбачає модернізацію професійної підготовки фахівців у вищій школі,
розробки нового дидактичного інструментарію формування soft skills –
гнучких компетентностей, які цінуються в усіх професіях і є запорукою
професійного успіху.
Наукові дослідження унаочнюють широке коло питань, пов’язаних із
реалізацією компетентнісного, студентоцентрованого підходів загалом та
виховного потенціалу фізичної культури зокрема. До поняття «soft skills» відносимо якості особистості, риси характеру,
індивідуальні особливості, здібності, які необхідні для здійснення професійної
діяльності і професійного зростання не залежно від специфіки професії:
лідерство, комунікативність, креативність, адаптивність, емоційний інтелект,
аналітичне та критичне мислення тощо. Частина soft skills обумовлюється
природним фактором, як от, наприклад, здібності, пізнавальні процеси, тип темпераменту. Риси характеру, якості особистості формуються і розвиваються
впродовж життя і складають набір універсальних компетентностей, які
необхідні професіоналу. Гнучкі компетентності забезпечують кар’єрний
розвиток особистості в комплексі із професійно значущими якостями.