Короткий опис(реферат):
Маркетингове середовище компанії складається із зовнішніх факторів і сил, які суттєво
впливають на маркетингові рішення та стратегії, а також на загальну ефективність компанії. A company’s marketing environment consists of external factors and forces
that significantly affect marketing decisions and strategies, as well as the company’s general
management. Analysis of the marketing environment is a key element of successful marketing and
business management, as it helps companies adapt to changes, respond to new challenges and provide a
competitive advantage in the market.
The multifactorial nature of the marketing environment is reflected in the components of the
microenvironment (customers, suppliers, intermediaries, competitors, the public) and the
macroenvironment (political, economic, sociocultural, technological, environmental, legal factors).
Martial law changes the balance of factors in the marketing environment and has a significant impact on
all market participants, on supply and demand. It causes the need to change marketing strategies and
switch to anti-crisis management.
The article deals with topical issues of the influence of martial law on the factors of the microand macro-environment, on market players, demand and supply. The article also deals with the features of
the marketing environment’ analysis under martial law.
Аналіз маркетингового середовища є ключовим елементом успішного управління маркетингом та
бізнесом, оскільки допомагає компаніям адаптуватися до змін, реагувати на нові виклики та
забезпечувати конкурентну перевагу на ринку.
Багатофакторність маркетингового середовища відображена у складових мікросередовища
(клієнти, постачальники, посередники, конкуренти, громадськість) та макросередовища
(політичні, економічні, соціокультурні, технологічні, екологічні, правові чинники). Воєнний стан
змінює баланс факторів маркетингового середовища і завдає значного впливу на всіх учасників
ринку, на попит і пропозицію. Що викликає необхідність зміни маркетингових стратегій та
переходу до антикризового управління.
Стаття присвячена актуальним питанням впливу воєнного стану на чинники мікро- і
макросередовища, на учасників ринку, попит і пропозицію. Також в статті розглядаються
особливості аналізу маркетингового середовища в умовах воєнного стану.