Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/588
Назва: Досвід використання інноваційних методів у викладанні курсу загальної соціології у юридичному ВНЗ
Інші назви: Experience of the use of innovative methods of general sociology course in law university
Автори: Підлісний, М.М.
Pidlisnyi, M.M.
Бібліографічний опис: Підлісний М.М. Досвід використання інноваційних методів у викладанні курсу загальної соціології у юридичному ВНЗ / М.М. Підлісний // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2016. – № 4 (84). – С. 23-31
Дата публікації: 2016
Видавництво: ДДУВС
Ключові слова: інноваційні технології
семінарські заняття
прийоми і методи
innovative technologies
seminars
tools and techniques
experience
educational practice
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано практичні форми і методи інноваційних технологій в загальному курсі соціології. Виявлено найбільш ефективні прийоми використання їх на семінарських заняттях. Розглянуто прийоми, що вироблені сумісно з курсантами.
The author has аnalyzed practical forms and methods of innovative technologies in the General course of sociology. The most effective use of their seminars. Discusses techniques, developed jointly with students. The students in their feedback, express the pleasure of active forms of employment. In their opinion, this form of training allows, first, to better understand and grasp the educational material. Second, to understand themselves in relationship with the environment. Thirdly, to solve personal problems. These results are different, but in reality they are interrelated. The purpose of education is to shape the knowledge is in the form of transfer of samples and the development of the necessary information. The purpose of education is to shape the ability of the student to demonstrate their knowledge in the form of skills to design new ways to solve a particular task given the rapidly changing situation. Teaching sociology is an ongoing process the effective use of traditional forms and techniques and the simultaneous development of innovative technologies. The purpose of teaching the discipline of sociology is, first, the development of the methods and practice of active learning in sociology, secondly, the need to consolidate and disseminate the experience gained in the social sphere, and thirdly, to organize seminars and conferences devoted to the methodological aspects of teaching sociological disciplines, fourthly, to conduct workshops, attract future lawyers to the development of a technique of interactive learning, fifth, to effectively use the experience gained in educational practice of foreign and domestic high schools.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/588
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2016. - № 4
НАУКОВІ СТАТТІ
Наукові статті
Підлісний М.М.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf288,89 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.