DSpace Repository

Innovative methods of training lawyers: theoretical and legal aspects

Show simple item record

dc.contributor.author Chepik-Trehubenko, Olha
dc.contributor.author Чепік-Трегубенко, Ольга
dc.date.accessioned 2023-10-06T08:30:41Z
dc.date.available 2023-10-06T08:30:41Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Chepik-Trehubenko O. Innovative methods of training lawyers: theoretical and legal aspects / O. Chepik-Trehubenko // Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2022. - Special Issue № 1 (120). – С. 330-336 uk_UA
dc.identifier.issn https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-330-336
dc.identifier.uri https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11674
dc.description.abstract У статті проведено теоретико-правовий аналіз проблематики впровадження інноваційних методів навчання юристів. Наголошено, що трансформація політичних, правових, економічних, соціальних, духовно-культурних складових сучасного конституційного ладу України потребує сучасних підходів до виховання та навчання майбутнього покоління. Враховуючи високу роль правників у державотворенні та правотворенні, особливої уваги потребує підготовка висококваліфікованих правників у вітчизняних закладах вищої освіти, спроможних реалізовувати складні фахові та дослідницькі завдання. Акцентовано, що сучасна система української вищої правничої освіти в нових реаліях потребує активних змін та оновлення змістовного наповнення на всіх рівнях, враховуючи умови навчання під час воєнного стану та в післявоєнний період. Пріоритетним завданням є пошук та впровадження інноваційних методів навчання правників відповідно до нових суспільних потреб та запитів. Взаємозалежним до ефективного впровадження інноваційних технологій навчання є системне підвищення та вдосконалення свого рівня знань та навичок науково-педагогічними працівниками. Зазначено, що в умовах активного розвитку та інформатизації всіх сфер суспільства, все більшого впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у життя людини, що безперечно стосується і освітньої сфери, доступність інформації збільшується з неймовірною швидкістю. Наголошено на перевагах та недоліках цього явища. Підкреслено, що з метою вдосконалення системи впровадження інноваційних методів та технологій у закладах вищої освіти важливим є забезпечити підготовку кваліфікованих фахівців у сфері розробки інновацій для впровадження в навчальний процес, враховуючи фахову специфіку, на загальнодержавному рівні та на рівні окремих закладів вищої освіти. Окремо слід звернути увагу на механізм поширення інноваційних методів та технологій серед закладів вищої освіти, їх аналіз, надання відгуків щодо їх ефективності – цей напрям потребує окремого дослідження та уваги вчених-правознавців та інших наук. The article provides a theoretical and legal analysis of the problems of implementing innovative methods of training lawyers. It is emphasised that the transformation of the political, legal, economic, social, spiritual and cultural components of the modern constitutional system of Ukraine requires current approaches to the education and training of the future generation. Furthermore, considering the high role of lawyers in state-building and law-making, training highly qualified lawyers in domestic institutions of higher education, capable of implementing complex professional and research tasks, requires special attention. It is emphasised that the modern system of Ukrainian higher legal education in new realities needs operational changes and renewal of content at all levels, considering the conditions of education during martial law and in the post-war period. The priority task is to find and implement innovative methods of training lawyers for new social needs and requests. Systematic improvement and improvement of the knowledge and skills of scientific and pedagogical workers are interdependent on the practical implementation of innovative learning technologies. It is noted that in the conditions of active development and informatisation of all spheres of society, the increasing introduction of information and communication technologies into human life, which undoubtedly also applies to the educational sphere, the availability of information is increasing at an incredible speed. The advantages and disadvantages of this phenomenon are emphasised. It is emphasised that to improve the system of introducing innovative methods and technologies in institutions of higher education, it is essential to ensure the training of qualified specialists in the field of innovation development for implementation in the educational process, taking into account professional specifics, at the national level and the level of individual institutions of higher education. Furthermore, particular attention should be paid to disseminating innovative methods and technologies among higher education institutions, their analysis, and providing feedback on their effectiveness. This direction requires independent research and the attention of legal scholars and other sciences. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДДУВС uk_UA
dc.subject юридична освіта uk_UA
dc.subject правники uk_UA
dc.subject конституційний лад uk_UA
dc.subject інноваційність uk_UA
dc.subject інноваційні методи uk_UA
dc.subject legal education uk_UA
dc.subject lawyers uk_UA
dc.subject constitutional system uk_UA
dc.subject innovativeness uk_UA
dc.subject innovative methods uk_UA
dc.title Innovative methods of training lawyers: theoretical and legal aspects uk_UA
dc.title.alternative Інноваційні методи навчання юристів: теоретико-правові аспекти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics