Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/10490
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Казначеєв, Д. | - |
dc.contributor.author | Волков, Ю. | - |
dc.contributor.author | Kaznacheyev, D. | - |
dc.contributor.author | Volkov, Yu. | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-16T08:41:11Z | - |
dc.date.available | 2023-01-16T08:41:11Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Казначеєв Д. Основні проблеми засвоєння теоретичних знань та оволодіння практичними навичками зі стрільби здобувачами вищої освіти під час занять з вогневої підготовки: педагогічний погляд / Д. Казначеєв, Ю. Волков // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2022. – № 3 (118). – С. 313-318 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/10490 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлено проблематику вогневої підготовки в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання в контексті методики викладання цієї навчальної дисципліни, реалізації її завдань та досягнення визначених цілей. Наголошено на необхідності забезпечення якісного викладання шляхом запровадження інноваційних методів та комп’ютерних програм. Висвітлено базові труднощі у засвоєнні курсантами теоретичного матеріалу та оволодіння практичними навичками, що полягає у «накидуванні» матеріалу, недотримання балансу між формами і видами занять або відсутності належної комунікації зі здобувачами тощо. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | The article highlights the issue of fire training in higher education institutions with specific learning conditions in the context of teaching methods of this discipline, its objectives and achieving certain goals, as fire training is one of the basic disciplines in the chosen profession, without which it is impossible to become an employee. police and is aimed at mastering the theoretical and practical skills needed to ensure high combat readiness of police units by the rank and file and senior staff of the police. No less important element of the subject of fire training as a discipline is the mastery of the requirements for its lawful and effective application. In particular, in this case the teacher’s task is to draw the attention of applicants to the legal basis of their activities, which regulates not only the basic powers and duties, but also the use and use of firearms, aspects of care for weapons, bringing them to normal and small arms. opportunities that are important in the practical units of the National Police through periodic inspections of weapons and ammunition. In addition, an important issue is the method of conducting classes and pedagogical techniquesIt is also stated that theoretical training is an important element in the training of practitioners, but it is not valid without practical training. There are some problems in the organization of fire training of cadets, first of all, related to the regularity of training, conducting practical training shootings, etc. Emphasis is placed on the need to ensure quality teaching by introducing changes in the cycle of service and combat training of graduates with specific learning conditions, including recourse to modernized technologies and devices that will significantly expand the possibilities of fire training. In particular, during fire training classes should pay attention to a number of laser shooting simulators, which provide visual control over the actions of the shooter and display the preparatory algorithms of the shooter to fire, as well as those simulators that perform computer processing of shooting results, which allows the teacher analyze errors and correct individual skills of the cadet to avoid inaccuracies in the following exercises. It is advisable to focus on simulators that can be used to practice the skills of shooting with different types of small arms, which are in the service of the National Police, because the cadet must have a full range of skills in handling firearms, including those with skills that may be required time of occurrence of a critical situation. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ДДУВС | uk_UA |
dc.subject | вогнева підготовка | uk_UA |
dc.subject | педагогічна майстерність | uk_UA |
dc.subject | застосування вогнепальної зброї | uk_UA |
dc.subject | курсанти | uk_UA |
dc.subject | заклад вищої освіти зі специфічними умовами навчання | uk_UA |
dc.subject | weapons training | uk_UA |
dc.subject | pedagogical mastery | uk_UA |
dc.subject | use of firearms | uk_UA |
dc.subject | cadets | uk_UA |
dc.subject | nstitution of higher education with specific learning conditions | uk_UA |
dc.title | Основні проблеми засвоєння теоретичних знань та оволодіння практичними навичками зі стрільби здобувачами вищої освіти під час занять з вогневої підготовки: педагогічний погляд | uk_UA |
dc.title.alternative | Main problems of assimilating theoretical knowledge and practical skills in shooting by high school students in the course of military training: a pedagogical perspective | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Казначеєв Дмитро Георгійович Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2022. - № 3 (118) Наукові статті НАУКОВІ СТАТТІ кп НАУКОВІ СТАТТІ тсп Юр’єв Денис Сергійович |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
50.pdf | 1,89 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.