Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGalushko, Olena-
dc.contributor.authorKovalenko-Marchenkova, Yevheniia-
dc.contributor.authorKvirkvaia, Murtaz-
dc.contributor.authorГалушко, Олена-
dc.contributor.authorКоваленко-Марченкова, Євгенія-
dc.contributor.authorКвірквая, Муртаз-
dc.date.accessioned2023-10-26T12:47:45Z-
dc.date.available2023-10-26T12:47:45Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationGalushko O. Conversion Funnels as Sales and Marketing Instruments / O. Galushko, Ye. Kovalenko-Marchenkova, M. Kvirkvaia // Philosophy, Economics and Law Review. – 2023. - Volume 3, no. 1. – P. 145-151uk_UA
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31733/2786-491X-2023-1-145-151-
dc.identifier.urihttps://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11757-
dc.description.abstractThe article deals with the topical issues of attracting consumers through conversion Abstract. The article deals with the topical issues of attracting consumers through conversion funnels. Funnels are modern tools that are widely used in marketing and sales and allow us to track and analyze the steps that customers take on the way to a purchase. With the help of funnels, we can determine at which stage customers most often abandon a purchase and develop a strategy to increase the conversion. Funnels allow to identify weak points in the sales process and improve it, which leads to an increase of the company’s profit. The article discusses the stages of the conversion funnel and its features in marketing and sales. Special attention is paid to the functioning of conversion funnels in e-commerce. The article also discusses methods of improving the conversion funnels, such as: modern information technologies, optimization of forms, personalization of communication with the consumers, and others. The behavior of the consumer at different stages of the conversion funnel was analyzed, as well as the factors that could reduce the effectiveness of the funnel. Recommendations are offered to improve the efficiency of using the conversion funnels in marketing and sales. Стаття присвячена актуальним питанням залучення споживачів через воронки конверсії. Воронки є сучасними інструментами, які широко використовуються в маркетингу і продажах та дозволяють відслідковувати і аналізувати кроки, які клієнти роблять на шляху до покупки. За допомогою воронок можна визначити, на якому етапі клієнти найчастіше відмовляються від покупки, і розробити стратегію для збільшення конверсії. Воронки дозволяють виявити слабкі місця в процесі продажу та покращити його, що призводить до збільшення прибутку компанії. В статті розглянуто етапи воронки конверсії та її особливості у маркетингу і продажах. Особливу увагу приділено функціонуванню воронок конверсії в електронній комерції. Також в статті обговорюються методи удосконалення воронок конверсії, такі як: використання сучасних інформаційних технологій, оптимізація форм, персоналізація комунікації з клієнтом, та інші. Проаналізовано поведінку споживача на різних етапах воронки конверсії, а також фактори, які можуть знижувати ефективність воронки. Запропоновано рекомендації щодо підвищення ефективності використання воронок конверсії в маркетингу і продажах.uk_UA
dc.language.isoen_USuk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.subjectbuyeruk_UA
dc.subjectpurchase decisionuk_UA
dc.subjectconversion funneluk_UA
dc.subjectAIDA modeluk_UA
dc.subjectcontentuk_UA
dc.subjecte-commerceuk_UA
dc.subjectпокупецьuk_UA
dc.subjectрішення про покупкуuk_UA
dc.subjectворонка конверсіїuk_UA
dc.subjectмодель AIDAuk_UA
dc.subjectконтентuk_UA
dc.subjectелектронна комерціяuk_UA
dc.titleConversion Funnels as Sales and Marketing Instrumentsuk_UA
dc.title.alternativeВоронки конверсії як інструменти продажів та маркетингуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Philosophy, Economics and Law Review. - 2023. - Volume 3, no. 1
Коваленко-Марченкова Євгенія Вікторівна
Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf321,29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.