Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12126
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГрибан, Віталій-
dc.contributor.authorМельніков, Володимир-
dc.contributor.authorHryban, Vitaliy-
dc.contributor.authorMelnikov, Volodymyr-
dc.date.accessioned2024-01-29T12:42:00Z-
dc.date.available2024-01-29T12:42:00Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationГрибан В. Наслідки впливу пандемії на якість освіти / В. Грибан, В. Мельніков // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2023. - № 3 (124). – С. 271-276uk_UA
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-3-271-276-
dc.identifier.urihttps://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12126-
dc.description.abstractУ статті розглянуто питання, що стосуються освіти в умовах пандемії. Зазначено, що перехід на новий формат навчання позначився на якості освітньої підготовки. Виконано оцінку категорій пізнання у двох реальностях, що підтвердилоа зниження якості освіти. Водночас вказано, що збільшення частки онлайн-навчання – це реалії сучасності. Фактично, в Україні немає інформації, яка дозволила б розробляти комплексні заходи роботи з негативними наслідками пандемії для освіти. Так само немає виваженої оцінки готовності освітньої сфери до переходу на дистанційний формат, зокрема технічного забезпечення навчального процесу та навичок використання нових інструментів цифрової освіти. The article discusses issues related to education in the context of a pandemic. It has been noted that the transition to a new training format affected the quality of educational training. The assessment of the categories of knowledge in two realities was carried out, which confirmed the decrease in the quality of education. At the same time, it is indicated that the increase in the share of online education is a reality of modern times. On the other hand, the pandemic contributed to the development of the educational sector, in particular, distance learning motivated teachers to improve their professional skills, effectively introduce the testing method into the educational process, and the heads of educational institutions gained experience in creating safe sanitary and hygienic conditions in the educational process. In fact, there is no information in Ukraine that would allow for the development of comprehensive measures to deal with the negative consequences of the pandemic for education. Likewise, there is no balanced assessment of the educational sphere's readiness for the transition to a distance format, in particular the technical support of the educational process and the skills of using new digital education tools. Based on the analysis, the authors proposed the following: 1) to provide compensation for possible losses in educational results due to the pandemic, and currently also due to military actions, and to identify those seeking secondary and higher education who are most in need of additional actions and assistance to close the gaps in education; 2) to create a fund to compensate for losses in education due to the pandemic and military actions for seekers who need it, in particular to finance additional classes for them; 3) to expand the national electronic educational platform, make it the main platform for distance and mixed learning tools that can be used by all participants in the educational process (cities and villages); 4) to pay attention to scientific and methodical research on the problems of distance and mixed learning in non-traditional conditions; 5) to carry out a selection of the necessary educational literature that can be used during distance and mixed learning: electronic textbooks, manuals, as well as educational applications.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.subjectпандеміяuk_UA
dc.subjectякість освітиuk_UA
dc.subjectінформаційні технологіїuk_UA
dc.subjectоптимумuk_UA
dc.subjectпесимумuk_UA
dc.subjectpandemicuk_UA
dc.subjectquality of educationuk_UA
dc.subjectcategories of knowledgeuk_UA
dc.subjectinformation technologiesuk_UA
dc.subjectoptimumuk_UA
dc.subjectpessimumuk_UA
dc.titleНаслідки впливу пандемії на якість освітиuk_UA
dc.title.alternativeConsequences of pandemic impact on education qualityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Грибан Віталій Григорович
Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 3 (124)
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ тсп

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
44.pdf484,92 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.