Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/3875
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМарченко, О.В.-
dc.contributor.authorMarchenko, O.V.-
dc.date.accessioned2019-12-26T12:28:43Z-
dc.date.available2019-12-26T12:28:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationМарченко О.В. Освітній простір в умовах глобалізації: трансформації, виклики, перспективи / О.В. Марченко // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2019. - № 2 (99). – С. 202-206uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378-
dc.identifier.urihttp://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/3875-
dc.descriptionAddressing the problem of education modernization and the related profound social transformations in the educational space is becoming increasingly relevant in today's globalized society. Changes in the space of education represent not only a set of objectively set reform directions, but also a significant social mass of natural processes related to the destruction of cultural boundaries and the spread of the ideology of multiculturalism. Successful overcoming of crisis phenomena in modern education depends on awareness and taking into account in the course of reforms of deep contradictions of development of educational space in the moments of cardinal social transformations, as well as regularities of its deployment at different stages of historical development. One of the challenges facing society today is the problem of educational migration. Academic mobility plays an important role in the process of integration into the world community and at the same time is a kind of marker of the status of the country in the market of educational services. For this reason, educational migration in recent decades is one of the strategic interests of most countries in the world. It is not only a natural phenomenon in the context of globalization of the world space, but also has a significant impact on education and national policy as a whole. The transition to a "knowledge-based society", which requires a person to constantly update their knowledge base and, accordingly, to readiness for lifelong learning, makes one think about the problem of the gap between pragmatically oriented socio-cultural traditions between education and upbringing. Its causes lie in the priorities of society, which focus mainly on broadcasting specialized knowledge. In such circumstances, education, as one of the most important tasks of culture, goes into the background. An educational space that underestimates the importance of one of these components does not fulfill its functions and is incapable of forming a complete personality. Thus, the priority should be to provide the conditions for the realization of the educational need as a source of personality development, in relation to which the educational space acts as a field of vital interests, cultural preferences and ideological priorities that ensure its constant movement forward.uk_UA
dc.description.abstractЗвернення до проблеми модернізації освіти та пов’язаними із нею глибинними соціальними трансформаціями в освітньому просторі набуває все більшої актуальності у сучасному глобалізованому суспільстві. Зміни у просторі освіти являють собою не лише сукупність об’єктивно заданих реформаційних напрямів, але й значну соціальну масу стихійних процесів, пов’язаних із руйнуванням культурних кордонів і поширенням ідеології мультикультуралізму. Успішне подолання кризових явищ у сучасній освіті залежить від усвідомлення та урахування у ході реформ глибинних суперечностей розвитку освітнього простору у моменти кардинальних суспільних трансформацій, а також закономірностей його розгортання на різних етапах історичного розвитку. Пріоритетом має стати забезпечення умов для реалізації освітньої потреби як джерела розвитку особистості, по відношенню до якої освітній простір виступає полем життєвих інтересів, культурних уподобань і світоглядних пріоритетів, що забезпечують її постійний рух уперед.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectзнанняuk_UA
dc.subjectосвітній простірuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectknowledgeuk_UA
dc.subjectglobalizationuk_UA
dc.subjecteducational spaceuk_UA
dc.titleОсвітній простір в умовах глобалізації: трансформації, виклики, перспективиuk_UA
dc.title.alternativeEducational space in globalization conditions: transformations, challenges, prospectsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2019. – № 2
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ тідп

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15.pdf305,36 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.