Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/3876
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorІваниця, А.В.-
dc.contributor.authorIvanytsya, A.V.-
dc.date.accessioned2019-12-26T13:56:27Z-
dc.date.available2019-12-26T13:56:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationІваниця А.В. Актуальні питання підготовки кадрів до поліції у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання / А.В. Іваниця // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2019. - № 2 (99). – С. 206-213uk_UA
dc.identifier.otherУДК 351.74-
dc.identifier.urihttp://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/3876-
dc.descriptionThe article reveals approaches to the definition of the content of the concept of specific learning conditions. The views of B. Malyshev on specific training are indicated as only increased attention to physical training, criminal law and special conditions of residence of cadets. V. Romanyuk writes about significant positives from specific training conditions, as they make it possible to become a more competent police officer. S. Semin and O. Reznikova claim that cadets already live in police service while studying at such establishments. Analyzed the views of researchers on the prospect of reforming departmental education, the main directions of this process. Some advocate a fundamental reform of the education system, the closure of institutions with specific training conditions, and the establishment of police academies and the Police High School for police and senior police (“Western model”). Others are in favor of preserving educational institutions with specific learning conditions. The modern directions of introduction of innovations in the educational process in the institutions that prepare police officers are considered. O. Bezpalova believes that innovations are developing in three main directions: educational process, scientific activity, legal education of the population. N. Pribitkova, G. Shorokhova emphasize the necessity of attracting distance learning. The need to involve cadets and scientific personnel in the police is emphasized. The advantages of such institutions at the Ministry of Internal Affairs before the institutions of higher education of the Ministry of Education of Ukraine are analyzed. O. Bondarenko argues that the training of police detectives is more effective in departmental institutions, as cadets gain experience in police training during their teaching.uk_UA
dc.description.abstractРозкрито підходи до визначення змісту поняття специфічних умов навчання. Аналізуються погляди дослідників щодо перспективи реформування відомчої освіти, основні напрямки даного процесу. Розглядаються сучасні напрямки впровадження інновацій в освітньому процесі у закладах, які готують поліцейських. Аналізуються переваги подібних закладів при Міністерстві внутрішніх справ перед закладами вищої освіти Міністерства освіти України.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.subjectзаклади вищої освіти зі специфічними умовами навчанняuk_UA
dc.subjectкурсантиuk_UA
dc.subjectполіцейські кадриuk_UA
dc.subjectреформуванняuk_UA
dc.subjectдистанційне навчанняuk_UA
dc.subjecthigher education institutions with specific learning conditionsuk_UA
dc.subjectpolice personneluk_UA
dc.subjectreformationuk_UA
dc.subjectdistance learninguk_UA
dc.subjectcadetsuk_UA
dc.titleАктуальні питання підготовки кадрів до поліції у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчанняuk_UA
dc.title.alternativeTopical issues of police training in higher education institutions with specific learning conditionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2019. – № 2
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ тдп
Іваниця А.В.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
16.pdf425,4 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.