Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/6597
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХристова, Ю.В.-
dc.contributor.authorKhrystova., Yu.V.-
dc.date.accessioned2021-07-01T13:34:01Z-
dc.date.available2021-07-01T13:34:01Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationХристова Ю.В. Впровадження квест-технологій навчання у процесі підготовки майбутніх фахців у Дніпропетровському державному університеті внутрішніх справ / Ю.В.Христова // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 1 (110). – С.28-33uk_UA
dc.identifier.otherУДК 340.12:378-
dc.identifier.urihttp://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/6597-
dc.descriptionThe article examines the experience of implementing quest technologies in the process of training future professionals at the Dnepropetrovsk State University of Internal Affairs. According to the results of the analysis of scientific and reference literature to define the concept and essence of the game, it is stated that scientists recognize its high effectiveness for adult learning compared to traditional pedagogical methods, emphasizing its significant advantages. It is emphasized that answering the questions and completing the tasks of the quest as part of the team, the cadets not only learn but also teach each other, exchange experience and knowledge, acquire "soft skills". It is stated that web-quests can be effectively used in extracurricular work of higher education students in order to increase the productivity of their independent work, the development of logical and creative thinking, stimulating cognitive motivation during distance learning. It is emphasized that in the conditions of distance learning quests in the form of a professional computer game deserve special attention, the software of which will provide an opportunity to assess the correctness of the decisions of each of its participants during the tasks. It is emphasized that the use of the educational-interactive complex "Line-102" creates unique conditions for the development of creative potential of cadets and at the applied level connects the educational process with the practical component of the future profession. It is emphasized that conducting practical classes in the form of a quest using the opportunities of training grounds of the university gives higher education students the opportunity to approach the realities of practice, demonstrate the level of theoretical material, identify shortcomings in the organization and conduct of activities, including in compiling operational and service and procedural documents. Emphasis is placed on the peculiarities of the methodology of conducting and evaluating practical classes in the form of a quest in the process of training future police officers at each stage, as well as semester exams, defense practice (internship), state certifications. Emphasis was placed on the positive assessment of practitioners of the National Police involved in their implementation at the Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. In addition, their effectiveness and expediency of further use by higher education institutions with specific training conditions that train police officers are substantiated.uk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджено досвід впровадження квест-технологій навчання у процесі підготовки майбутніх фахівців в Дніпропетровському державному університеті внутрішніх справ. За результатами аналізу науково-довідкової літератури щодо визначення поняття та сутності гри, констатовано, що вчені визнають її високу ефективність для навчання дорослих порівняно з традиційними педагогічними методами, наголошуючи на її вагомих перевагах. Акцентовано на особливостях методики проведення та оцінювання практичних занять у формі квесту у процесі підготовки майбутніх поліцейських на кожному його етапі, а також семестрових екзаменів, захисту практики (стажування), державних атестацій. Наголошено на позитивній оцінці квест-технологій навчання практичними працівниками Національної поліції, залучених до їх проведення в Дніпропетровському державному університеті внутрішніх справ. Додатково обґрунтовано їх ефективність та доцільність подальшого використання закладами вищої освіти із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesDOI 10.31733/2078-3566-2021-1-28-33;-
dc.subjectтехнологія навчанняuk_UA
dc.subjectігрова технологіяuk_UA
dc.subjectметодuk_UA
dc.subjectквестuk_UA
dc.subjectправнича освітаuk_UA
dc.subjectlearning technologyuk_UA
dc.subjectgame technologyuk_UA
dc.subjectmethoduk_UA
dc.subjectquest,uk_UA
dc.subjectlegal educationuk_UA
dc.titleВпровадження квест-технологій навчання у процесі підготовки майбутніх фахців у Дніпропетровському державному університеті внутрішніх справuk_UA
dc.title.alternativeІntroduction of quest-technologies of training in the process of training future specialists in Dnipropetrovsk state university of internal affairs.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 1 (110)
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ тідп
Христова Юлія Вікторівна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3.pdf298,22 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.