Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/9075
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Furfaro, R. | - |
dc.contributor.author | Samotuha, A. | - |
dc.contributor.author | Фурфаро, Р. | - |
dc.contributor.author | Самотуга, А. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-07T19:52:15Z | - |
dc.date.available | 2022-06-07T19:52:15Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Furfaro R. Vice-presidency in the system of state power highest bodies: world constitutional theory and practice / R. Furfaro, A. Samotuha // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. – Спец. вип. № 2 (115). – С. 534-543 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/9075 | - |
dc.description | The research paper deals with analysis of the constitutional and legal status of the vice-president in the system of higher state authorities in different countries of the world. The authors shave identified its advantages and disadvantages in terms of efficiency, stability and continuity of government. They have found that the most stable and effective is this constitutional and legal institution in the United States – a country with a presidential form of the republic, going from the customary-traditional basis to the normative-constitutional regulation. In Latin America, the figures of vice-presidents are mostly technical, as they are subject to significant political personification by incumbent presidents. At the same time, there are several important democratic elements in the modern Latin American model of the presidency. In the rest of the world, mostly in mixed republics, the institution of vice-presidency is almost non-existent. | uk_UA |
dc.description.abstract | Дослідницька робота присвячена аналізу конституційно-правового статусу віцепрезидента в системі вищих органів державної влади в різних країнах світу. Автори визначили його переваги та недоліки з точки зору ефективності, стабільності та безперервності державного управління. В усіх президентських республіках конституціями запроваджено посаду заступника президента – віце-президента з чітко визначеними його повноваженнями як за діяльності чинного президента, так і за його відсутності. Однак і тут спостерігаються суттєві відмінності залежно від географічних, історичних, традиційно-правових та соціально-політичних особливостей держав з президентською формою правління. Авторами з’ясовано, що найбільш стабільним і ефективним є цей конституційно-правовий інститут виявився США – країні з президентською формою республіки, що пройшла шлях від звичаєво-традиційного підгрунтя до нормативно-конституційного регулювання. Водночас цей інститут не позбавлений певних суперечностей і колізій, коли, наприклад, віце-президент обирається за системою виконавчої влади,а здійснює конституційно закріплені повноваження у сфері законодавчої влади. У Латинській Америці постаті віце-президентів є переважно технічними, оскільки підлягають значній політичній персоніфікації з боку чинних президентів. Водночас у сучасній латиноамериканській моделі президентства є кілька важливих демократичних елементів. Там активізуються багатопартійні системи, що створює умови для появи парламентської та позапарламентської опозиції президентській владі як однієї з ознак системи стримувань і противаг. У решті світу, переважно в змішаних республіках, інститут віце-президентства майже не існує. Проте остаточно не вирішено порядок передачі тимчасових повноважень глави держави, що періодично порушує питання переходу від змішаного (дуалізм виконавчої влади) до специфічного типу республіканського правління – президентського чи парламентського. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ДДУВС | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | DOI: 10.31733/2078-3566-2021-6-534-543; | - |
dc.subject | віце-президент | uk_UA |
dc.subject | конституція | uk_UA |
dc.subject | повноваження | uk_UA |
dc.subject | глава держави | uk_UA |
dc.subject | вибори | uk_UA |
dc.subject | кандидат | uk_UA |
dc.subject | форма правління | uk_UA |
dc.subject | vice-president | uk_UA |
dc.subject | constitution | uk_UA |
dc.subject | powers | uk_UA |
dc.subject | head of state | uk_UA |
dc.subject | elections | uk_UA |
dc.subject | candidate | uk_UA |
dc.subject | form of government | uk_UA |
dc.title | Vice-presidency in the system of state power highest bodies: world constitutional theory and practice | uk_UA |
dc.title.alternative | Інститут віце-президента у системі вищих органів державної влади: світова конституційна теорія та практика | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - Спеціальний випуск № 2 (115). До 30-річчя Незалежності України та 25-річчя Конституції України Наукові статті НАУКОВІ СТАТТІ Самотуга Андрій Валерійович |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
76.pdf | 914,42 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.