Короткий опис(реферат):
Збройна агресія російської федерації обумовила необхідність
запровадження в Україні воєнного стану. Відповідно до Закону України «Про
правовий режим воєнного стану», такий стан є особливим правовим
режимом, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі
збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності
України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним
органам державної влади, військовому командуванню, військовим
адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень,
необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення
національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності
України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою,
обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і
законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень. З дефініції воєнного стану випливає те, що його впровадження цього
режиму може передбачати обмеження конституційних прав і свобод
фізичних осіб, а також прав і законних інтересів юридичних осіб із
зазначенням строку дії відповідних обмежень. В наведеному аспекті представляє інтерес можливість обмеження права
на свободу пересування, гарантованого статтею 33 Конституції України.
Свобода пересування під час воєнного стану може бути обмежена внаслідок:
заборони в’їзду/ виїзду на певну територію, проведенням бойових дій,
впровадженням комендантської години та інших умов і обставин.
Що ж являє собою комендантська година і яка роль поліції у
забезпеченні реалізації цього заходу правового режиму воєнного стану варто розглянути детальніше.