Abstract:
Багато було написано про високі досягнення спортсменів. Проте не
слід забувати, що центральні фігури в спорті зазвичай не тільки спортсмени,
а щей їхні тренери. Ці люди – творці успіху, які незаслужено залишаються у тіні, хоча вони заслуговують на будь-яку похвалу і заохочення. Їх робота
сповнена труднощів, емоційного напруження на рівні стресу.
Наповнене життя тренера, це численні поїздики, систематичне
недосипання, великі емоційні навантаження, які підривають здоров’я. Дуже
часто робота тренера визначається метою його життя, а саме інтересами,
потребами, силою мотивів, силою мотивації та рівнем стійкості до стресу.
Особистість тренера, його здатність володіти собою у важких
ситуаціях, відіграє важливу роль у прояві моральних якостей спортсмена,
навіть коли вони вже повністю сформовані. У багатьох випадках ставлення
тренера задає тон, який сприяє або заважає позитивним або негативним
проявам особистості спортсмена. Процес навчання слід розглядати не тільки,
як засіб досягнення спортивних результатів, але і як процес формування
особистості, в якому необ-хідно враховувати його індивідуальні і навіть
національні характеристики.