Abstract:
У
статті розглянуто питання дослідження особливостей формування авторитету викладача та його
впливу на результати в процесі навчання студента. Проаналізовано основні чинники утворення
авторитету викладача: компетентність, комунікативні навички, харизматичність, довіра.
Запропоновані рекомендації, щодо створення довірливих взаємовідносин між викладачем та його
підопічними, як невід’ємної частини навчального процесу з метою досягнення більш ефективної
комунікації, а в результаті і поліпшення результатів у навчанні.
Крім цього розглядаються причини підриву авторитету особистості, причини через які
виникають складності при налагоджуванні умовно правильної атмосфери під час заняття і поза
навчальної аудиторії. Важливість комунікативного процесу як в аудиторію так і за межами.
Правильна організація коректного спілкування і результати, яких можна досягти, забезпечивши
вище-вказане.
Мотивація та стимул. Розглянуті терміни понять, які на наш погляд є дуже важливими
поняттями, якими неможна нехтувати. Причини, чому надавати перевагу мотивації перед стимулом
правильно. Адже, вони відображають інструменти впливу, а вплив є однією з основних складових
частин поняття авторитету. Вибір тих чи інших інструментів впливу обумовлює, опосередковано,
рівень довіри та ступінь авторитетності персони. Вимирюваність показників авторитету викладача,
яка на наш погляд, хоч і умовна, та достатньо показова. Академічна доброчесність, як один з проявів
авторитетності особистості. The article considers the study of the peculiarities of the formation of the lecturer’s authority and
its impact on the results of the student’s learning process. The main factors of teacher authority formation
are analyzed: competence, communication skills, charisma, and trust. The four above mentioned elements
may be split into two categories: qualities (competence, communicative skills, charisma); and trust (which
can be referred as a quality of the environment of the educational process), though as the atmosphere is the
outcome of lecturer’s way of work, thus, at least indirectly, we can refer it as to a quality of lecturer, the
ability carry out the process, so that all actors are in total compliance with the lecturer’s style of teaching.
Recommendations are offered to establish a trusting relationship between the teacher and his wards, as an
integral part of the learning process in order to achieve more effective communication and, as a result,
improve learning outcomes.