Короткий опис(реферат):
The article deals with the topical issues of attracting consumers through
conversion Abstract. The article deals with the topical issues of attracting consumers through
conversion funnels. Funnels are modern tools that are widely used in marketing and sales and
allow us to track and analyze the steps that customers take on the way to a purchase. With the help of funnels, we can determine at which stage customers most often abandon a purchase and
develop a strategy to increase the conversion. Funnels allow to identify weak points in the sales
process and improve it, which leads to an increase of the company’s profit.
The article discusses the stages of the conversion funnel and its features in marketing
and sales. Special attention is paid to the functioning of conversion funnels in e-commerce. The
article also discusses methods of improving the conversion funnels, such as: modern
information technologies, optimization of forms, personalization of communication with the
consumers, and others.
The behavior of the consumer at different stages of the conversion funnel was analyzed,
as well as the factors that could reduce the effectiveness of the funnel. Recommendations are
offered to improve the efficiency of using the conversion funnels in marketing and sales. Стаття присвячена актуальним питанням залучення споживачів через
воронки конверсії. Воронки є сучасними інструментами, які широко використовуються в
маркетингу і продажах та дозволяють відслідковувати і аналізувати кроки, які клієнти
роблять на шляху до покупки. За допомогою воронок можна визначити, на якому етапі
клієнти найчастіше відмовляються від покупки, і розробити стратегію для збільшення
конверсії. Воронки дозволяють виявити слабкі місця в процесі продажу та покращити
його, що призводить до збільшення прибутку компанії.
В статті розглянуто етапи воронки конверсії та її особливості у маркетингу і
продажах. Особливу увагу приділено функціонуванню воронок конверсії в електронній
комерції. Також в статті обговорюються методи удосконалення воронок конверсії, такі
як: використання сучасних інформаційних технологій, оптимізація форм, персоналізація
комунікації з клієнтом, та інші.
Проаналізовано поведінку споживача на різних етапах воронки конверсії, а також
фактори, які можуть знижувати ефективність воронки. Запропоновано рекомендації
щодо підвищення ефективності використання воронок конверсії в маркетингу і
продажах.