Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/10583
Title: | Становлення рекреації як самостійної наукової галузі |
Authors: | Мороз, Ю.М. Мороз, В.М. |
Citation: | Мороз Ю.М. Становлення рекреації як самостійної наукової галузі / Ю.М. Мороз, В.М. Мороз // Фізична культура в університетській освіті: інновації, досвід та перспективи розвитку в умовах сучасності: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 11 трав. 2022 р.). ‘– Дніпро: ДДУВС, 2022. – С. 120-123 |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | ДДУВС |
Keywords: | відпочинок фізична рекреація реабілітація рекреаційна сфера оздоровлення |
Abstract: | В умовах сьогодення фізична рекреація безпосередньо пов’язана із суміжними соціальними явищами. За способом проведення часу, як компонент рекреації, виокремлюють пасивну рекреацію, що спрямована на відновлення енергетичного ресурсу організму, і активну, що вимагає енергетичних витрат, а також види рекреації з фізичною і психічною домінантами. Дослідники відзначають, що поділ рекреації на активну і пасивну, або рекреацію з фізичною або розумовою домінантами є умовним, оскільки одна форма містить у собі елементи іншої (наприклад, туризм і екологічна освіта). Рекреаційну діяльність можна розглядати як навички організації та проведення рухливих ігор і розваг, самостійних занять спортивними іграми (футбол, волейбол, бадмінтон) та іншими видами спорту (за вибором); проведення лижних прогулянок і туристських подорожей. Рекреаційна активність людини відповідає її потребам та інтересам, традиціям рідної культури, поведінковим і оцінним стандартам найближчого соціального оточення. Рекреаційна активність людини складається з добових, тижневих, річних і життєвих циклів. На кожному етапі життя вони утворюють складну систему різноманітних передумов і мотивацій, які визначають характер, спрямованість і ефективність рекреаційної активності. Цю активність вважають результативною, коли виникають відновні (рекреаційні) ефекти. Рекреаційний ефект виявляється в тому, що людина відчуває бадьорість і задоволення від відпочинку, оскільки її організм досяг необхідного рівня енергообміну з середовищем внаслідок фізіологічного і психологічного оздоровлення, досягнення душевної рівноваги. Людина, яка переживає рекреаційний ефект, перебуває у стані психофізіологічного комфорту, у неї з’являється відчуття збалансованості емоційних і соціокультурних самооцінок, вона готова до нових навантажень. Сприятливі емоції і висока самооцінка засновані не тільки на внутрішніх відчуттях, а й на розумінні людиною важливості суспільних стандартів праці й відпочинку |
URI: | https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/10583 |
Appears in Collections: | Мороз Ю.М. Фізична культура в університетській освіті: інновації, досвід та перспективи розвитку в умовах сучасності |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.