Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/10732
Title: Actual issues of leadership and vision for long-term success
Other Titles: Актуальні питання лідерства та бачення для довготрокового успіху
Authors: Konovalov, O.
Коновалов, О.
Citation: Konovalov O. Actual issues of leadership and vision for long-term success / О. Konovalov // Philosophy, Economics and Law Review. – 2022. – Volume 2, no. 2. – Р. 64-69
Issue Date: 2022
Publisher: ДДУВС
Keywords: vision
leadership
goals’ achievement
strategy
management
business development
success
бачення
лідерство
досягнення цілей
стратегія
менеджмент
розвиток бізнесу
успіх
Abstract: The article is devoted to actual problem of forming the clear vision as basic component for long-term success of the organization. Being an experienced manager or head of a company is not enough to be a true leader. Transition to a new paradigm of leadership and understanding of the world as dynamic, changeable, risky and complex stimulates the emergence of new concepts of leadership. Leadership vision is not only the ability to focus on the most important aspects of oneself or the business, but the ability to look much further ahead, beyond the horizons of strategic planning. Clear vision, mission and values form the basis for building the organization’s strategic foundation and allow to get the competitive advantages. Without a clearly defined vision and mission it’s impossible to specify the goals and strategy and to develop the effective action plan. The concepts of “leader” and “leadership” are considered. Relationship with vision, mission, strategy, goals and action plan are discussed. Data of successful companies and borders for higher results achievements are analyzed. Concept of successful vision is formulated, features of successful vision are discussed.
Description: Стаття присвячена актуальній проблемі формування чіткого бачення як базової складової довгострокового успіху організації. Бути досвідченим менеджером або керівником компанії недостатньо, щоб бути справжнім лідером. Перехід до нової парадигми лідерства та розуміння світу як динамічного, мінливого, ризикованого та складного стимулює появу нових концепцій лідерства. Лідерське бачення — це не тільки здатність зосереджуватися на найважливіших аспектах себе чи бізнесу, але й здатність дивитися набагато далі, за межі стратегічного планування. Чітке бачення, місія та цінності є основою для побудови стратегічного фундаменту організації та дозволяють отримати конкурентні переваги. Без чітко визначеного бачення та місії неможливо визначити цілі та стратегію та розробити ефективний план дій. Розглянуто поняття “лідер” і “лідерство”. Обговорюються зв’язки з баченням, місією, стратегією, цілями та планом дій. Проаналізовано дані успішних компаній і межі досягнення вищих результатів. Сформульовано поняття успішного бачення, обговорено особливості успішного бачення.
URI: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/10732
Appears in Collections:Philosophy, Economics and Law Review. - 2022. - Volume 2, no. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf955,86 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.