Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12238
Назва: | Адміністративні послуги МВС у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи |
Інші назви: | Administrative services of the Ministry of Internal Affairs in the field of licensing of licensing system objects. |
Автори: | Чепіжко, А. А. Chepizhko, A. A. |
Бібліографічний опис: | Чепіжко А. А. Адміністративні послуги МВС у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи: дис. ... на здобуття наук. ступеня доктора філософії : 081-Право, спеціалізація 12.00.07 / А. А. Чепіжко ; Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ. – Дніпро, 2023. – 298 с. |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | ДДУВС |
Ключові слова: | ліцензування вогнепальна зброя зброя обіг зброї сервісні послуги МВС України ліцензування об’єктів дозвільної системи дозвільна система МВС України licensing firearms weapons services of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine licensing of permit system objects permit system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine |
Короткий огляд (реферат): | Дисертація присвячена комплексному дослідженню адміністративноправових основ ліцензування обʼєктів дозвільної системи, засад діяльності Національної поліції України та правоохоронних органів України у сфері дозвільної системи. Досліджено розвиток та становлення інституту дозвільної системи у сфері ліцензування, порядок та діяльність правоохоронних органів дозвільної системи. Констатовано, що процедура ліцензування є одним із видів адміністративного регулювання і здійснюється у межах дозвільної системи. На основі цього охарактеризовано та виділено основні органи та підрозділи, котрі надають адміністративні послуги у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи. Здійснено аналіз законодавчого підгрунття, розкрито сутність основних нормативно-правових актів у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи України. Великої уваги приділено Законопроєкту № 5708 « Про право на цивільну вогнепальну зброю», який був прийнятий за основу зі скороченим строком підготовки до другого читання та має на меті посилення дотримання режиму законності в питаннях визначення правового режиму власності на обʼєкти дозвільної системи. На основі вивчення й аналізу наукових джерел та нормативно-правової бази визначено місце діяльності органів дозвільної системи в діяльності органів публічної адміністрації. Визначено, що у межахліцензійного становлення є виражена диференціація правового регулювання,що зумовлюється на теперішній час суттєвими змінами та прийняттям нових законодавчих норм у сфері ліцензійної діяльності в дозвільній системі. Обраний напрям досліджуваної проблеми визначив необхідність опрацювання робіт, присвячених питанням розвитку науки у сфері дозвільної системи, застосування умов та відповідного процесу при ліцензуванні обʼєктів дозвільної системи України. Безумовною перевагою роботи є також вивчення великого обсягу емпіричного матеріалу – сучасної судової практики скасування ліцензій на обʼєкти дозвільної системи та соціологічному дослідженню серед представників Національної поліції, Державного Бюро Розслідувань та пересічних громадян у період за 2022 рік. Обґрунтовано поняття «адміністративна послуга», що надається у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системиз з точки зору науковців, проаналізовано законодавче закріплення поняття «адміністративна послуга» відносно розвитку сервізації у сфері адміністрування обʼєктів системи та при наданні послуг громадянам України. Розкрито сутність здійснення діяльності уповноважених підрозділів дозвільної системи за обігом предметів, матеріалів та речовин, які становлять підвищену небезпеку для життя і здоровʼя людини, щодо яких встановлено спеціальні правила та порядок. З огляду на те, що повноваження щодо здійснення дозвільної системи у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи покладено не лише на органи Національної поліції, а й на інші важливі у даній діяльності органи і підрозділи України, необхідно внести зміни до чинних законодавчих актів. Доведено доцільність внесення змін до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закон України «Про дозвільну систему у сфері ліцензування господарської діяльності». На основі дослідження досвіду Чехіїї, Німеччини, Японії та Канади встановлено, що кожній із них притаманні власні особливості правового регулювання та відповідного порядку у наданні дозволів та ліцензування обʼєктів дозвільної системи. Обґрунтовано сть запозичення аспектів досвіду цих країн, з огляду на вітчизняні реалії правового регулювання у наданні адміністративних послуг у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи. Акцентовано увагу на тому, що змістовний аналіз позитивного досвіду провідних країн світу має на меті сприяти підвищенню якості діяльності поліції у сфері дозвільної системи, а саме видачі дозволів та ліцензуванню обʼєктів дозвільної системи. Беручи до уваги досвід Канади та позитивний досвід розвинених країн ЄС в дозвільній системі, акцентовано увагу на необхідності: внесення змін до деяких законодавчих актів; створення та запровадження спеціального реєстру обʼєктів дозвільної системи; активізації взаємодії Національної поліції та Державного бюро розслідувань України з питань здійснення дозвільної системи; висвітлення досвіду зарубіжних країн щодо адміністративних послуг у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи у науковій та навчальній літературі тощо. На основі аналізу юридичної літератури, присвяченої дослідженням дозвільної системи та чинного законодавства у сфері ліцензування обʼєктів дозвільної системи, увагу приділено діяльності органів та підрозділів дозвільної системи з інформаційно-технічними базами та обліками, які при дії правового режиму воєнного стану повинні вестися при особливих умовах діяльності. На підставі узагальнення різноманітних наукових підходів до визначення сутності та правової природи поняття «адміністративна послуга», з огляду на запропоновані поняття «адміністративної послуги», сформульовано особисте визначення поняття «адміністративної послуги», розкрито її суть.Досліджено правовий статус та діяльність уповноважених органів з питань ліцензування обʼєктів дозвільної системи. Наведено та розкрито особливості правового статусу уповноважених органів з питань ліцензування з точки зору науковців та законодавства. Надано характеристику кожної складової цього статусу. Проведено чіткий та широкий аналіз надання сервісних адміністративних послуг, що функціонують у сфері обʼєктів дозвільної системи. Велику увагу приділено процесу надання сервісних, зокрема адміністративних послуг, у системі Міністерства внутрішніх справ України, переважно відповідальними сервісними центрами Міністерства внутрішніх справ України та Національної поліції України, які в свою чергу включають поділяються на головні, регіональні та територіальні. Наголошується на тому, що ефективна діяльність Національної поліції України у сфері дозвільної системи є необхідною умовою забезпечення національної безпеки, безпеки життя та здоровʼя громадян, усього населення в цілому відповідно до сучасних умов життя, а також є важливим фактором підвищення ефекттивності підтримання правопорядку і законності, запобігання злочинності, охорони прав фізичних та юридичних осіб та профілактики злочинності, повʼязаної з використанням чи застосуванням зброї. Надано адміністративно-правову характеристику кожної із адміністративних послуг, що надаються уповноваженими підрозділами Національної поліції України та правоохоронними органами внутрішніх справ України, щодо видачі ліцензії на провадження господарської діяльності у дозвільній системі України. Наголошено про чіткий порядок та умови отримання відповідних сервісних послуг щодо ліцензування обʼєктів дозвільної системи. Аргументовано необхідність створення Єдиного реєстру обʼєктів дозвільної системи, а також визначення на законодавчому рівні основних положень щодо обігу та реєстрації обʼєктів дозвільної системи Міністерства внутрішніх справ України та Національної поліції України з метою підвищення ефективності у наданні адміністративних послуг у теперішній час. Окремо окреслено роль міжнародних організацій, які впливають на формування політичного курсу нашої держави на правоутворення окремих аспектів дозвільної системи (ООН, Євросоюз, НАТО) та є наразі арбітром у ефективності втілюваних реформ у нашій державі, де не виключення є дозвільна система у звʼязку з теперішніми умовами правового режиму воєнного стану. Аргументованно наявність значного впливу таких інституцій на становлення дозвільної системи в Україні. За результатами дисертаційного дослідження запропоновано комплекс пропозицій, спрямованих на підвищення ефективності системи ліцензування обʼєктів дозвільного характеру в The dissertation is devoted to a comprehensive study of the administrative and legal framework for licensing of licensing system objects and the principles of activity of the National Police of Ukraine and law enforcement agencies of Ukraine in the field of licensing system. The development and formation of the institution of the permitting system in the field of licensing, the procedure and activities of law enforcement agencies of the permitting system are studied. The licensing procedure is one of the types of administrative regulation and is carried out within the framework of the permitting system. On this basis, the author characterizes and identifies the main bodies and subdivisions providing administrative services in the field of licensing of objects of the permitting system. The author analyzes the legislative framework and reveals the essence of the main regulatory legal acts in the field of licensing of objects of the permitting system of Ukraine. Much attention was paid to Draft Law No. 5708 On the Right to Civilian Firearms, which was adopted as a basis with a shortened timeframe for preparation for the second reading and is aimed at strengthening compliance with the rule of law in determining the legal regime of ownership of objects of the permit system. Based on the study and analysis of scientific sources and the regulatoryframework, the author determines the place of activity of the licensing system bodies in the activities of public administration bodies. It is determined that there is a pronounced differentiation of legal regulation within the framework of licensing, which is currently due to significant changes and adoption of a new legal framework regarding the scope of licensing activities in the licensing systemThe chosen direction of the problem under study determined the need to work on the development of science in the field of the licensing system, the application of conditions and the relevant process in licensing the objects of the licensing system of Ukraine. The undoubted advantage of the work is also the study of a large amount of empirical material, namely, modern court practice of revoking licenses for licensing objects of the permitting system. The author substantiates the concept of "administrative service" provided in the field of licensing of permitting system objects from the point of view of scientists and analyzes the legislative consolidation of the concept of "administrative service" in relation to the development of service in the field of administration of permitting system objects and in the provision of services to citizens of Ukraine. The author reveals the essence of the activities of the authorized units of the permitting system for the circulation of items, materials and substances that pose an increased danger to human life and health, for which special rules and procedureshave been established. Given that the authority to implement the licensing system in the field of licensing of licensing objects is vested not only in the National Police, but also in other bodies and units of Ukraine which are important in this area, it is necessary to amend legislative acts. The author proves the expediency of amending the Law of Ukraine "On Licensing of Economic Activities", the Code of Ukraine on Administrative Offenses, and the Law of Ukraine "On the Permitting System in the Field of Licensing of Economic Activities". Based on the study of the experience of the Czech Republic, Germany, Japan and Canada, the author establishes that each country has its own peculiarities of legal regulation and the corresponding procedure for granting permits and licensing of the objects of the permitting system. The author substantiates the necessity of borrowing certain aspects of the experience of these countries, taking into account the national realities of legal regulation in the provision of administrative services in the field of licensing of permitting system objects. The author emphasizes that a meaningful analysis of the positive experience of the leading countries of the world is aimed atcontributing to improving the quality of police activities in the field of the permitting system, namely, issuing permits and licensing of permitting system objects. Taking into account the experience of Canada and the positive experience of developed EU countries in the permitting system, we would like to take into account the adoption of amendments to certain legislative acts; creation and implementation of a special register of permitting system objects; intensification of cooperation between the National Police and the State Bureau of Investigation of Ukraine on the implementation of the permitting system; coverage of the experience of foreign countries in the field of administrative services in the field of licensing of permitting system objects in scientific and educational literature, etc. Based on the analysis of legal literature on the permitting system and current legislation in the field of licensing of permitting system objects, much attention is paid to the activities of the permitting system bodies and units with information and technical databases and records that must be kept under special conditions of operation during the martial law regime. Based on a generalization of various scientific approaches to defining the essence and legal nature of the concept of "administrative service", and taking into account the proposed concepts of "administrative service", the author formulates her own definition of the concept of "administrative service" and reveals its essence. The legal status and activities of the authorized bodies in charge of licensing of the licensing system are investigated. The author presents and reveals the peculiarities of the legal status of authorized licensing bodies from the point of view of scholars and legislation. Each component of this status is characterized. A clear and extensive analysis of the provision of administrative services operating in the field of licensing of licensing system objects is made. Much attention is paid to the process of providing service, in particular administrative services, in the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, mainly to the responsible service centersof the Ministry of Internal Affairs of Ukraine and the National Police of Ukraine, which in turn include such as the main, regional and territorial ones.The author emphasizes that the effective activity of the National Police of Ukraine in the field of the licensing system is a prerequisite for ensuring national security, safety of life and health of citizens and the entire population in general in accordance with modern living conditions, as well as an important factor in increasing the effectiveness of law and order, crime prevention, protection of the rights of individuals and legal entities, and prevention of crime involving the use or application of weapons. The author provides an administrative and legal description of each of the administrative services provided by the authorized units of the National Police of Ukraine and law enforcement agencies of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine regarding the issuance of a license to conduct economic activity in the licensing system of Ukraine. The author emphasizes the clear procedure and conditions for obtaining the relevant services for licensing the objects of the licensing system. The author argues that it is necessary to create a Unified Register of Licensing System Objects, as well as to define the main provisions on the circulation and registration of licensing system objects of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine and the National Police of Ukraine at the legislative level in order to increase the efficiency of administrative services at present. The author separately outlines the role of international organizations that influence the formation of our country's political course on the legalization of certain aspects of the permitting system (the UN, the European Union, and NATO) and are currently the main arbitrator of the effectiveness of the reforms implemented in our country, and the permitting system is no exception due to the current conditions of the martial law regime. The author argues that such institutions have a significant impact on the development of the licensing system in Ukraine. Based on the results of the dissertation research, a set of proposals aimed at improving the efficiency of the licensing system for permitting objects in Ukraine is proposed. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12238 |
Розташовується у зібраннях: | Доктор філософії |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЧЕПIЖКО А.А._ДИСЕРТАЦIЯ 27.06 (1).pdf | 3,29 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.