Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12276
Title: Теоретико-методологічні засади моделювання іміджу держави у контексті мультимедійної комунікації
Other Titles: Theoretical and methodological principles of modeling the image of the state in the context of multimedia communication
Authors: Чекалюк, Вероніка
Chekaliuk, Veronika
Citation: Чекалюк В. Теоретико-методологічні засади моделювання іміджу держави у контексті мультимедійної комунікації / В. Чекалюк // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2023. - № 4 (125). – С. 233-237
Issue Date: 2023
Publisher: ДДУВС
Keywords: імідж
бренд
преса
медіаінструменти
громадська думка
image
brand
media
media tools
social opinion
Abstract: Розглянуто систему позиціонування держави на внутрішньому і зовнішньому ринках. Запропоновано авторську формулу іміджу лідера. Позитивне позиціонування на світовому ринку сприяє залученню інвестицій та розвитку країни. Створення іміджу починається зі створення персонального іміджу громадянина, національного лідера, що підсилить бренд країни. Акцентується увага на мультимедійній комунікації, взаємодії об’єкта, імідж якого формується, з цільовою аудиторією через медіаінструменти. Проблема творення державного іміджу є найбільш пріоритетною сферою і для політиків, економістів, державотворців, освітян, педагогів, і для науковців. Крізь призму медіа розглянуто світовий досвід формування національного іміджу та його впливу на громадськість, можливості його застосування до сучасних реалій України, запропоновано авторські пропозиції щодо створення українського бренду. Наукова стаття поєднує результати емпіричного дослідження, висновки, зроблені з власного досвіду авторки, персональних і колективних практичних експериментів, здійснених протягом 2005–2023 рр., а також дані експертних інтерв’ю, історичний, медіа та контент-аналіз державотворення. Підхід до формування іміджу України пропонується системний і послідовний. The system of state positioning on the domestic and foreign markets is considered. The author’s formula of the leader’s image is proposed. Positive positioning on the world market contributes to the attraction of investments and the development of the country. Creating an image begins with the creation of a personal image of a citizen, a national leader, which will strengthen the country’s brand. The factor that will strengthen the authority of the state is the fight against corruption, not in words, and the transparency of the system according to the scheme of priorities: People – State – Stable economy – Human rights (author's concept). The image of the state and its investment attractiveness are formed on many levels. These are the actions of authorities, international economic relations at the level of companies, coverage of information in the mass media; projects of public diplomacy and behavior of Ukrainian citizens in Ukraine and abroad. Work on the image of the state consists in creating the most attractive image of the country, replicating positive and attractive information manifestations in the world media and attracting the attention of foreign investors and international partners, whose activities will be relevant for the formation of the state and improvement of the standard of living of its citizens. Attention is focused on multimedia communication, the interaction of the object whose image is being formed with the target audience through media tools. The problem of creating a state image is the most priority area for politicians, economists, state-makers, educators, pedagogues, and scientists.
URI: https://doi.org/10.31733/2078-3566-2023-4-233-237
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12276
Appears in Collections:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 4 (125)
Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35.pdf431,68 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.