Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/15891
Title: Anti-crisis marketing of railway engineering enterprises
Other Titles: Антикризовий маркетинг підприємств залізничного машинобудання
Authors: Galushko, Olena
Kovalenko-Marchenkova, Yevheniia
Chernova, Nataliia
Ciobanu, Ghenadie
Галушко, Олена
Коваленко-Марченкова, Євгенія
Чернова, Наталія
Чобану, Генадій
Citation: Galushko O. Anti-crisis marketing of railway engineering enterprises / O. Galushko, Y. Kovalenko-Marchenkova, N. Chernova,G. Ciobanu // Philosophy, Economics and Law Review. - 2024. - Volume 4, no. 1. – С.113-121
Issue Date: 2024
Publisher: ДДУВС
Keywords: anti-crisis marketing
industrial marketing
B2B and B2G marketing
railway engineering enterprises
crisis
benchmarking
антикризовий маркетинг
промисловий маркетинг
B2B та B2G маркетинг
підприємства залізничного машинобудування
криза
бенчмаркінг
Abstract: The purpose of the article is to study the specifics and develop measures of anti-crisis marketing of railway engineering enterprises. The relevance of anti-crisis marketing of railway engineering enterprises lies in the need to effectively respond to changes in the economic environment, competitive pressure and changes in demand for products that arise during crisis situations. The role of anti-crisis marketing in the anti-crisis management of enterprises is to ensure effective interaction with other functional units, operational analysis of the market situation and making strategic decisions to overcome crisis phenomena. The main functions of anti-crisis marketing are the analysis of market trends, forecasting changes in demand, development of strategies for maintaining and developing market position. The main tasks of anti-crisis marketing are to ensure the stability of sales, maintain customer loyalty, optimize marketing costs and increase the competitiveness of the enterprise. To achieve the goals of anti-crisis marketing of railway engineering enterprises, it is proposed to use such methods as: diversification of products and sales markets; flexible pricing; market and competitor monitoring using benchmarking; active use of digital marketing; implementation of СRM (customer relations management). Метою статті є дослідження особливостей та розробка заходів антикризового маркетингу підприємств залізничного машинобудування. Актуальність антикризового маркетингу підприємств залізничного машинобудування полягає в необхідності ефективного реагування на зміни в економічному середовищі, конкурентному тиску та зміни попиту на продукцію, що виникає під час кризових ситуацій. Роль нтикризового маркетингу в антикризовому управлінні підприємствами полягає в забезпеченні ефективного взаємодії з іншими функціональними підрозділами, оперативному аналізі ринкової ситуації та прийняття стратегічних рішень для подолання кризових явищ. Основними функціями антикризового маркетингу є аналіз ринкових тенденцій, прогнозування змін у попиті, розробка стратегій збереження та розвитку ринкової позиції. Основними завданнями антикризового маркетингу є забезпечення стабільності продажів, збереження лояльності клієнтів, оптимізація маркетингових витрат та підвищення конкурентоспроможності підприємства. Для досягнення поставлених завдань антикризового маркетингу підприємств залізничного машинобудування запропоновано використовувати такі методи, як: диверсифікація продукції та ринків збуту; гнучке ціноутворення; моніторинг ринку і конкурентів з використанням бенчмаркінгу; активне використання цифрового маркетингу; впровадження CRM (управління відносинами з клієнтами).
URI: http:// doi.org /10.31733/2786-491X-2024-1-113-121
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/15891
Appears in Collections:Philosophy, Economics and Law Review. - 2024. - Volume 4, no. 1.
Коваленко-Марченкова Є. В.
Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf1,11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.