Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/3211
Title: Інноваційні методи та технології викладання іноземної мови в контексті комплексного підходу в закладах вищої освіти немовного профілю
Other Titles: Innovative methods and technologies of the foreign language teaching at the higher educational institution of non-linguistic profile
Authors: Декусар, Г.Г.
Dekusar, GG.
Citation: Декусар Г.Г. Інноваційні методи та технології викладання іноземної мови в контексті комплексного підходу в закладах вищої освіти немовного профілю / Г.Г. Декусар // Актуальні проблеми сучасних лінгвістичних досліджень та застосування інноваційних технологій викладання мов у вищій школі нефілологічного профілю: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 25 жовтня 2018 року). – Дніпро, 2018. – С. 53-61
Issue Date: 2018
Publisher: ДДУВС
Keywords: інноваційні методи та технології викладання
комплексний підхід
технологія веб-квестів
кейс-технології
технологія бінарних занять
метод проектів
платформа Moodle
innovative teaching methods and technologies
complex approach
web-quest technology
case technology
binary studies technology
project method
Moodle platform
Abstract: У статті надана узагальнена характеристика інноваційних методів та технологій викладання іноземної мови у вищому закладі освіти немовного профілю. Зроблено акцент на необхідності впровадження комплексного підходу при використанні інноваційних методів викладання. Доведено ефективність використання новітніх технологій викладання іноземної мови у процесі навчання.
The article provides general characteristics of some innovative methods and technologies of the foreign language teaching at the higher educational institution of non-linguistic profile. The focus is given to the necessity of the complex approach application when using innovative methods of the foreign language teaching. The purpose of the article is to prove the reasonability and viability of the complex approach implementation on the basis of such innovative teaching technologies as binary lesson, project making, web-questing, e-learning, case and portfolio methods. The contemporary state of foreign languages teaching can be characterized as a struggle between conventional and innovative methods. The author of the article proves the demand for the optimized traditions and innovations correlation, complex combination of various technologies and methods of the foreign language teaching and on the basis thereof testifies the need of the comprehensive complex approach.
URI: http://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/3211
Appears in Collections:Актуальні проблеми сучасних лінгвістичних досліджень та застосування інноваційних технологій викладання мов у вищій школі нефілологічного профілю
Декусар Ганна Геннадіївна
НАУКОВІ СТАТТІ
Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf338,17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.