Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/7259
Title: Щодо функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112: зарубіжний досвід та можливості його використання в Україні
Other Titles: On the functioning of the «System of emergency assistance to the population on a single telephone number 112»: foreign experience and opportunities for its use in Ukraine
Authors: Фурса, В.В.
Fursa, V.
Citation: Фурса В. В. Щодо функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112: зарубіжний досвід та можливості його використання в Україні / В. В. Фурса // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 3 (112). – С. 202-207
Issue Date: 2021
Publisher: ДДУВС
Keywords: система екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112
центри реагування на надзвичайні ситуації
екстремальна ситуація
надзвичайна ситуація
рятувальні служби
systems of emergency assistance to the population by a single telephone number 112
emergency response centers
emergency situation
emergency situation
rescue services
Series/Report no.: DOI: 10.31733/2078-3566-2021-3-202-207;
Abstract: У статті проаналізовано позитивний зарубіжний досвід функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112. Зокрема розглянуто структуру центрів реагування на надзвичайні ситуації та їх основні повноваження. Також у статті розглянуто питання підготовки працівників, які здійснюють прийом дзвінків за єдиним екстреним номером 112, їх взаємодію між собою під час виконання службових обов‘язків у центрах реагування на надзвичайні ситуації, а також їх взаємодію з працівниками, які безпосередньо надають допомогу на місці події.
Description: The article analyzes the positive foreign experience of the emergency assistance system to the single telephone number 112. It has been established that the main purpose of implementing the system of emergency assistance to the single telephone number 112 in Ukraine is to provide timely assistance to European level with the ability to communicate in foreign languages, prompt involvement of necessary emergency services, which is a decisive factor in providing assistance, emergency response. The study examines the structure of emergency response centers and their main powers. The main function of any emergency response center is to receive calls to the emergency number 112 and to refer the relevant units to assist the applicant or other persons who find themselves in an emergency. The functions of regional centers also include providing information to the public on issues that are not classified as emergency. The article also considers the issues of training employees who receive calls to the single emergency number 112, their interaction with each other during the performance of duties at emergency response centers, as well as their interaction with employees who directly provide assistance to scene. It is established that the training of operators who organize the rescue operation is carried out at the police academy. An appropriate operator training center has been set up for their training at the academy. According to the results of the study, it is concluded that the use of positive foreign experience allows to quickly and effectively achieve international standards of emergency care.
URI: https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/7259
Appears in Collections:Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 3 (112).
Наукові статті
НАУКОВІ СТАТТІ тсп
Фурса Вадим Вікторович

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf844,8 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.