Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/7342
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бородулькина, Т.А. | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-24T14:16:21Z | - |
dc.date.available | 2021-12-24T14:16:21Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Бородулькина Т.А. Опыт использования метафорических ассоциативных карт в психологической работе с детьми / Т.А. Бородулькина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. – Київ, 2016. – № 4(49). – С.39-52.. | uk_UA |
dc.identifier.other | УДК 159.9 | - |
dc.identifier.uri | https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/7342 | - |
dc.description | У статті описані можливості використання метафоричних асоціативних карт (МАК) у психологічній роботі з дітьми. МАК розглянуто автором як один з екологічних експрес-методів у психологічній роботі з дітьми, які є однією з найбільш уразливих і незахищених категорій населення сучасної України. МАК представлено в статті як різновид проективних методів із властивими ним особливостями й специфікою; описані переваги асоціативних карт як інструмента роботи практичного психолога. У якості одного із критеріїв для класифікації МАК виділено можливість використання їх у психологічній і психотерапевтичній роботі з різними віковими групами, зокрема, з дітьми. Автором запропонований спосіб систематизації асоціативних карт залежно від напрямку психологічної роботи з дітьми (не враховувалася умовна універсальність кожного набору МАК, а також можливість їхнього використання в різного роду розвиваючій та ігровій діяльності): робота з дитячо-батьківськими стосунками; робота з Яобразами та образами Іншого, з різними емоційними станами; робота з дітьми, що постраждали в результаті бойових дій, терористичних актів, природних катастроф, дітьми, що переживають втрату близьких та ін.; робота з негативними неусвідомлюваними станами, страхами й снами; робота з ресурсними станами.Описано досвід використання метафоричних асоціативних карт у психологічній роботі автора статті з дітьми, що постраждали в результаті бойових дій в Україні. Стаття може бути корисна дитячим практичним психологам. | uk_UA |
dc.description.abstract | В статье описаны возможности использования метафорических ассоциативных карт (МАК) в психологической работе с детьми. МАК рассмотрены автором как один из экологичных экспресс-методов в психологической работе с детьми, которые являются одной из наиболее уязвимых и незащищенных категорий населения современной Украины. МАК представлены в статье как разновидность проективных методов с присущими им особенностями и спецификой; описаны достоинства ассоциативных карт как инструмента работы практического психолога. В качестве одного из критериев для классификации МАК выделена возможность использования их в психологической и психотерапевтической работе с разными возрастными группами, в частности, с детьми. Автором предложен способ систематизации ассоциативных карт в зависимости от направления психологической работы с детьми (не учитывалась условная универсальность каждого набора МАК, а также возможность их использования в разного рода развивающей и игровой деятельности): работа с детско-родительскими отношениями; проработка Яобразов и образов Другого, различных эмоциональных состояний; работа с детьми, пострадавшими в результате военных действий, террористических актов, природных катастроф, детьми, переживающими утрату близких и др.;работа с негативными неосознаваемыми состояниями, страхами и снами; работа с ресурсными состояниями. Описан опыт использования метафорических ассоциативных карт в психологической работе автора статьи с детьми, пострадавшими в результате боевых действий в Украине. Статья может быть полезна детским практическим психологам. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова | uk_UA |
dc.subject | метафора | uk_UA |
dc.subject | проективные методы работы практического психолога | uk_UA |
dc.subject | метафорические ассоциативные карты | uk_UA |
dc.subject | дети | uk_UA |
dc.subject | психологическая работа с детьми | uk_UA |
dc.subject | детские психологи | uk_UA |
dc.subject | психологическая работа с детскими травматическими переживаниями | uk_UA |
dc.subject | метафора | uk_UA |
dc.subject | проективні методи роботи практичного психолога | uk_UA |
dc.subject | метафоричні асоціативні карти | uk_UA |
dc.subject | діти | uk_UA |
dc.subject | психологічна робота з дітьми | uk_UA |
dc.subject | дитячі психологи | uk_UA |
dc.subject | психологічна робота з дитячими травматичними переживаннями | uk_UA |
dc.title | Опыт использования метафорических ассоциативных карт в психологической работе с детьми | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Бородулькина Т.А. Наукові статті НАУКОВІ СТАТТІ пп |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
статья_Бородулькина_МАК в работе с детьми 2016.pdf | 397,09 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.