Abstract:
Procedures for preliminary and final identification of talented
athletes are proposed, which are confirmed theoretically and practically with the
expectation of certain results for the development of talents. With high-quality
teaching of physical education and a regular opportunity to fully engage in school
physical education, it is possible to set the goal of increasing the number of
"motorically" gifted and physically developed children at any school age.
If this goal is achieved, the number of children with "activated" potential,
who are ready to undergo thorough procedures for identifying and identifying
talents, can increase many times, thanks to:
a) increasing the probability of identifying a child as talented;
b) simplifying the work of coaches in recognizing and identifying talent
among hundreds of proven potentially talented children for further development of
their talent for sports and through sports. Процедури попереднього та остаточного виявлення обдарованих
спортсменів запропоновано, що підтверджено теоретично і практично з
очікування певних результатів для розвитку талантів. З високою якістю
викладання фізкультури та регулярна можливість повноцінно займатися в школі
фізичного виховання, можна поставити мету збільшення кількості
«моторно» обдарованих і фізично розвинених дітей у будь-якому шкільному віці.
У разі досягнення цієї мети кількість дітей з «активованим» потенціалом,
які готові пройти ретельні процедури ідентифікації та ідентифікації
таланти, можуть збільшитися в рази, завдяки:
а) підвищення ймовірності визначення дитини як талановитої;
б) спрощення роботи тренерів у розпізнаванні та виявленні таланту
серед сотень перевірених потенційно талановитих дітей для подальшого розвитку
їх таланту до спорту та через спорт.