Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11676
Назва: | Psychoprophylaxis of the professional training crisis |
Інші назви: | Психопрофілактика кризи професійної підготовки |
Автори: | Sheviakov, Oleksiy Burlakova, Irina Kornienko, Victoria Vakulik, Vyacheslav Slavska, Yanina Ostapenko, Igor Gerasimchuk, Oleksandr Шевяков, Олексій Бурлакова, Ірина Корнієнко, Вікторія Вакулик, В'ячеслав Славська, Яніна Остапенко, Ігор Герасимчук, Олександр |
Бібліографічний опис: | Sheviakov O. Psychoprophylaxis of the professional training crisis / O. Sheviakov, I. Burlakova, V. Kornienko, V. Vakulik, Ya. Slavska, I. Ostapenko, O. Gerasimchuk // Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2022. - Special Issue № 1 (120). – С. 317-324 |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | ДДУВС |
Ключові слова: | психопрофілактичний потенціал психологічний стан кандидати на ветеринарно-медичні спеціальності розвиток методичний підхід психологічний супровід psychoprophylactic potential psychological state candidates for veterinary and medical specialties development methodical approach psychological support |
Короткий огляд (реферат): | У статті визначено основні підходи до психологічного забезпечення процесу попередження кризи професійної підготовки здобувачів вищої освіти. Схарактеризовано чинники кризи професійної підготовки здобувачів ветеринарно-медичних спеціальностей. Розглянуто особливості системної структури психічних явищ та концепції психологічного забезпечення процесу психопрофілактики. Наголошено на необхідності впровадження системного підходу на основі емпіричних даних, що включає дослідження, спрямовані на гармонізацію психологічного стану. Емпіричне дослідження виявило особливості соціального функціонування здобувачів ветеринарних та медичних спеціальностей. Існують відмінності у психологічному самопочутті фахівців таких спеціальностей: для них характерне переважання інтересу до історії медицини, що відображає їхній інтерес до професії, захоплення нею; у період кризи самооцінка та локус контролю досягають значень показників, що свідчать про неадекватну оцінку та невміння використовувати власні сили для досягнення мети. Психологічний супровід професійної адаптації передбачає визначення обсягу, якості та форми надання психологічної інформації про організацію, специфіку її діяльності, різноманітні послуги, про колектив, його структуру, традиції, групові норми та соціальні очікування. Проведені досліди дозволяють зробити попередні висновки: професійне становлення студентів супроводжується критичними моментами, найскладнішим з яких є криза професійної підготовки, яка припадає на 3 курс. Надання психопрофілактичної допомоги студентам шляхом застосування запропонованого історико-наукового методу дозволяє запобігти вкрай негативним наслідкам, які можуть деформувати особистість. Відповідно, необхідний подальший розвиток і апробація істориконаукового методу психопрофілактики на ширшому фоні, щоб рекомендувати його використання викладачам і студентам. The article defines the main approaches to the psychological support of the process of preventing the crisis of professional training in higher education seekers. The factors of the crisis of professional training among applicants of veterinary and medical specialties are characterized. Features of the system structure of mental phenomena and the concept of psychological support of the process of psychoprophylaxis are considered. It is emphasized the need to implement a systematic approach based on empirical data, which includes research aimed at harmonizing the psychological state of drug addicts. Empirical research revealed the peculiarities of the social functioning of applicants for veterinary and medical specialties. There are differences in the psychological well-being of specialists of such specialties: they are characterized by a predominance of interest in the history of medicine, which reflects their interest in the profession, admiration for it; in the period of crisis, the self-esteem and locus of control indicators of achievers are such as to indicate inadequate assessment and inability to use their own strength to achieve the goal. Psychological support of professional adaptation during this period of time involves determining the volume, quality and form of providing information about the enterprise, farm, department, specifics of activity, various services, about the team, its structure, traditions, group norms, social expectations regarding the newcomer, etc. As a rule, such information comes to an adapting person in one form or another, in sufficient or excessive amounts, but without any scientific justification. The above experiments conducted by us allow us to draw preliminary conclusions. Indeed, the professional formation of students is accompanied by critical moments, the most difficult of which is the crisis of professional training, which falls on the 3rd year. Providing psychoprophylactic help to students, by applying the proposed historical-scientific method, allows to prevent extremely negative consequences that can deform the personality. Accordingly, further development and testing of the historical-scientific method of psychoprophylaxis against a wider background is needed to recommend its use to teachers and students. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://doi.org/10.31733/2078-3566-2022-5-317-324 https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/11676 |
Розташовується у зібраннях: | Scientific Bulletin of Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. - 2022. - Special Issue № 1 (120) Бурлакова І.А. Корнієнко Вікторія Володимирівна Наукові статті НАУКОВІ СТАТТІ пп Славська Я.А. Шевяков Олексій Володимирович |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
49.pdf | 876,7 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.