Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12258
Title: | Ethical and practical aspects of using the artificial intelligence in the educational process |
Other Titles: | Етичні та практичні аспекти використання штучного інтелекту в навчальному процесі |
Authors: | Galushko, Olena Batmanghlich, Cameron Галушко, Олена Батмангліч, Камерон |
Citation: | Galushko O. Ethical and practical aspects of using the artificial intelligence in the educational process / O. Galushko, C. Batmanghlich // Philosophy, Economics and Law Review. – 2023. - Volume 3, no. 2. – С. 47-52 |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | ДДУВС |
Keywords: | artificial intelligence education ethics pedagogy learning process learning tools штучний інтелект освіта етика педагогіка процес навчання засоби навчання |
Abstract: | Philosophical and ethical challenges to the use of artificial intelligence include many aspects, ranging from privacy and data security to issues of responsibility for the actions of AI. The rise of AI is changing the nature of knowledge and the educational process, creating new opportunities and challenges. The use of AI in the educational process raises not only questions of the technical organization of the educational process and evaluation of the results obtained with the help of AI, but also more global questions about the role of the teacher and student, about the social and ethical consequences of the transition to a new educational paradigm. Artificial intelligence is revolutionizing the education industry in various ways including virtual tutors, personalized learning, automated grading, smart content, intelligent tutoring systems, predictive analytics, student support systems, etc. However, the ethical considerations of implementing AI in higher education must be carefully examined to ensure that AI is used responsibly and ethically in the education sector. The article discusses the emergence and development of AI, its understanding from a technical and philosophical point of view. The ethical issues of using AI and its role in the human community are discussed. The ethical and practical aspects of using AI in the educational process are analyzed, and actual problems of AI implementation into the studying process in universities are proposed. Філософські та етичні проблеми використання штучного інтелекту включають багато аспектів, починаючи від конфіденційності та безпеки даних і закінчуючи питаннями відповідальності за дії ШІ. Розвиток ШІ змінює природу знань і освітнього процесу, створюючи нові можливості та виклики. Використання ШІ в навчальному процесі ставить не тільки питання технічної організації навчального процесу та оцінки отриманих за допомогою ШІ результатів, а й більш глобальні питання про роль викладача та студента, про соціальні та етичні наслідки переходу до нової освітньої парадигми. Штучний інтелект революціонізує індустрію освіти різними способами, включаючи віртуальних викладачів, персоналізоване навчання, автоматичне оцінювання, інтелектуальний контент, інтелектуальні системи навчання, прогнозну аналітику, системи підтримки студентів тощо. Однак етичні міркування впровадження штучного інтелекту у вищій освіті мають бути уважно перевірені, щоб переконатися, що ШІ використовується відповідально та етично в освітньому секторі. У статті розглядається виникнення та розвиток ШІ, його розуміння з технічної та філософської точок зору. Обговорюються етичні питання використання ШІ та його роль у людському суспільстві. Проаналізовано етичні та практичні аспекти використання ШІ в навчальному процесі та актуальні проблеми впровадження ШІ в навчальний процес у ВНЗ. |
URI: | https://doi.org/10.31733/2786-491X-2023-2-47-52 https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/12258 |
Appears in Collections: | Philosophy, Economics and Law Review. - 2023. - Volume 3, no. 2. Наукові статті Наукові статті |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.