Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/7251
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сидорова, Е.В. | - |
dc.contributor.author | Sydorova., E. | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-20T09:44:36Z | - |
dc.date.available | 2021-12-20T09:44:36Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Сидорова Е. В. Характеристика органів публічної влади як суб‘єктів податкових правовідносин в Україні / Е. В. Сидорова // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 3 (112). – С.331-339 | uk_UA |
dc.identifier.other | УДК 343.73 | - |
dc.identifier.uri | https://er.dduvs.edu.ua/handle/123456789/7251 | - |
dc.description | The article reveals the features of the characteristics of public authorities as subjects of tax relations in Ukraine. It is emphasized that legal personality as a legal nature determines the elemental composition of the tax legal personality of the state and necessarily has three elements - its legal capacity, legal capacity and tort. The latter is a necessary component of the tax legal personality of the state. Taxpayers also have the right to demand from the state certain behavior and apply to the competent authorities (European Court of Human Rights) to apply to the state tax liability measures together with the renewal of their fundamental rights and legitimate interests guaranteed by the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms. The study identified the relationship between such concepts as «mechanism of the state» and «state apparatus». The consistent transition from the general to the individual allowed to reveal the internal organizational structure of the system of public authorities as holders of tax powers and to outline the various grounds for their classification. This made it possible to distinguish in this system groups of bodies (a) of general competence, (b) special competence with part of the functions in the field of taxation, (c) special tax competence. The special position of the Verkhovna Rada of Ukraine in the tax sphere is also emphasized and the general tendency to a gradual increase in the scope of tax powers of representative bodies of local self-government is revealed. A distinction was made from related concepts in the field of public law regulation - legal personality, subject matter, jurisdiction, management functions. The tax competence of public authorities becomes a specific manifestation of the category of «competence» as a public law phenomenon, being a mandatory attribute of the tax legal personality of public authorities. In terms of content, tax competence consists of a set of legally established powers of the power entity, which act as functional levers of its actions in the plane of the subject of jurisdiction entrusted to it by the state in accordance with the objectives of tax regulation in the field of taxation. The tax powers of public authorities under these conditions are the specific content of the tax competence of the latter. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті розкрито особливості характеристики органів публічної влади як суб‘єктів податкових правовідносин в Україні. Наголошено, що правосуб‘єктність як правова природа зумовлює елементний склад податкової правосуб‘єктності держави та обов‘язково налічує три елементи – її правоздатність, дієздатність і деліктоздатність. Остання є необхідним складником податкової правосуб‘єктності держави. Платники податки також мають право вимагати від держави певної поведінки і звертатися до уповноважених органів (Європейського суду з прав людини) з вимогами про застосування до держави заходів податкової відповідальності разом із правопоновленням своїх основоположних прав та законних інтересів, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод. Акцентовано на тому, що в контексті реалізації податкової функції публічного територіального утворення дослідженням визначено співвідношення таких понять, як «механізм держави» і «державний апарат». Послідовний перехід від загального до окремого дозволив розкрити внутрішню організаційну структуру системи органів публічної влади як носіїв податкових повноважень і окреслити різні підстави їх класифікації. Це надало змогу виокремити в названій системі групи органів (а) загальної компетенції, (б) спеціальної компетенції з наявністю частини функцій у сфері оподаткування, (в) спеціальної податкової компетенції. Також виділено особливе положення Верховної Ради України в податковій сфері й виявлено загальну тенденцію до поступового зростання обсягу податкових повноважень представницьких органів місцевого самоврядування. Доведено, що, дослідивши природу становлення компетенції й повноважень як правових явищ, ми отримали змогу встановити їх сутність і провести відмежування від суміжних понять сфери публічно-правового регулювання – правосуб‘єктності, предмета відання, юрисдикції, функцій управління. Податкова компетенція органів публічної влади стає видовим проявом категорії «компетенція» як публічно-правового явища, становлячи собою обов‘язковий атрибут податкової правосуб‘єктності органів публічної влади. Змістовно податкова компетенція становить сукупність законодавчо встановлених повноважень владного суб‘єкта, що є функціональними важелями його дій у площині ввіреного йому державою предмета відання відповідно до цілей податково-правового регулювання у сфері оподаткування. Податкові повноваження органів публічної влади за цих умов є конкретизованим змістом податкової компетенції останніх. Стверджується, що за структурою податкові повноваження органу публічної влади складаються з наданих йому окремих податкових прав і встановлених податкових обов‘язків для виконання функцій у сфері оподаткування. Ці права й обов‘язки зазначених органів нерідко являють собою єдиний правообов‘язок, мета якого полягає в більш ефективній реалізації функцій, що покладаються на відповідний орган публічної влади. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ДДУВС | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | DOI: 10.31733/2078-3566-2021-3-331-339; | - |
dc.subject | податковий суверенітет | uk_UA |
dc.subject | податкові правовідносини | uk_UA |
dc.subject | податкові повноваження | uk_UA |
dc.subject | податкова компетенція | uk_UA |
dc.subject | органи публічної влади | uk_UA |
dc.subject | tax sovereignty | uk_UA |
dc.subject | tax legal relations | uk_UA |
dc.subject | tax powers | uk_UA |
dc.subject | tax competence | uk_UA |
dc.subject | public authorities | uk_UA |
dc.title | Характеристика органів публічної влади як суб‘єктів податкових правовідносин в Україні | uk_UA |
dc.title.alternative | Рeculiarities of legal regulation of tax authorities of public authorities in Ukraine | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2021. - № 3 (112). Наукові статті НАУКОВІ СТАТТІ тдп Сидорова Ельвіра Олександрівна |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
22.pdf | 925,28 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.